Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att adnan använder den här länken och kollar vart bilen/mcn står och sen tar en shopping runda..Surikaten skrev:2151469En liten undran: Varför är ibland registreringsnumret utsuddat eller överstruket på bilder på hojjar på webben? På vilket sätt skulle ett reg nummer på webben kunna missbrukas - som skiljer sig från ute i trafiken?
Exempel: En tjuv letar efter en speciell bil/mc-modell.Surikaten skrev:2151469En liten undran: Varför är ibland registreringsnumret utsuddat eller överstruket på bilder på hojjar på webben? På vilket sätt skulle ett reg nummer på webben kunna missbrukas - som skiljer sig från ute i trafiken?
Även om det bara skulle vara en av 10000 som råkar ut för det skulle jag inte vilja vara den enda personen. Skulle du?darth_igel skrev:2151812Tror ju inte det är många som fått bilen stulen p.g.a att man lagt ut regnummret på nätet![]()
Esquire skrev:2151821Även om det bara skulle vara en av 10000 som råkar ut för det skulle jag inte vilja vara den enda personen. Skulle du?
I Leksand där alla är släkt med varandra kanske det inte är nån fara, men prova å annonsera i Stockholm t.ex. så får du se hur seriösa många köpare det finns.darth_igel skrev:2151812Att lägga ut regnummer i t.ex en annons visar att man är 100% seriös och inte har något att dölja med bilen/hojen.
Tror ju inte det är många som fått bilen stulen p.g.a att man lagt ut regnummret på nätet![]()
War-psycho skrev:2151909I Leksand där alla är släkt med varandra kanske det inte är nån fara, men prova å annonsera i Stockholm t.ex. så får du se hur seriösa många köpare det finns.
Att man skulle vara oseriös bara för man döljer reg.nr i annonsen är ju skrattretande.
Snarare visar det på att personen inte är vilken bilhandlare som helst, utan vill ha en ordentlig och säker försäljning av sitt fordon.
Ingen köper väl ett fordon som inte har något regnummer iallafall, så bara för man inte skyltar med detta i annonsen, så betyder det inte att bilen inte har något reg.nr, eller att den är stulen.
Man vill nog bara sortera ut alla skummisar som bl.a. ringer och frågar vart den står parkerad, så "dom kan titta på den medans du är på jobbet".
Tänk om lite... att folk är försiktiga brukar ha sina orsaker, även om du klarat dig från sånt.
Varför skriver du inte ditt riktiga namn istället för dart_igel då ?darth_igel skrev:2151938Ja, och i Stockholm där 99% av befolkningen tydligen är kriminell ska man inte lämna ut ett regnummer.
Som jag skrev i mitt andra inlägg ska man givetvis vara försiktigare i storstäder, men går man med sånna här tankar kan man ju lika gärna mura in sig i en bunker långt ute i skogen. Alla människor är inte kriminella.
Lämnar du inte ut telefonnummer heller?
Det är ju inte direkt svårare att få tag i en adress med hjälp av ett telenummer än ett regnummer.
Försiktig ska man självklart vara men det behöver inte gå till överdrift.
darth_igel skrev:2151812Att lägga ut regnummer i t.ex en annons visar att man är 100% seriös och inte har något att dölja med bilen/hojen.
Tror ju inte det är många som fått bilen stulen p.g.a att man lagt ut regnummret på nätet![]()
2fast4hjo skrev:2152072Lägger jag ut bilder på hojar t ex här så strycker jag över reg.nr, vågar fan inte chansa![]()
Muggen skrev:2152088Precis, varför chansa?
Är man "seriös" köpare så gör det ingenting om man möter upp någonstans och får kika på hojen.
Sen återstår provkörning, då kan denna seriösa köpare slänga upp pengarna i min hand direkt & sedan när jag har dem.. så slänger jag på plåten som jag tagit av och vedebörande får brassa bäst f-n den vill.
Är man seriös köpare så bryr mig sig inte, och förstår om säljaren är försiktig. Kan tyckas jobbigt kanske, men vill man ha en hoj så är det inga problem o hosta upp pengarna direkt och vänta 30s på att nummerplåten skall på igen.
Hur gör man om köparen vill veta historiken bakom hojen? Jo man berättar. Tror inte köparen på en.. ja då är det synd för denne som tror att jag ljuger. Finns alltid andra köpare & säljare där ute, jag tänker inte ta en risk jag kan undvika.
MagnusK skrev:2152087När man kollar efter tillexempel BMW på blocket är detta förhållningsätt bra, alla som är importerade har struken regplåt, enkelt att se![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |