Tja!
Har haft problem med min kineshojj jag impulsköpte för några veckor sen. Den vill inte gå riktigt rent, varvar inte ut och dör ibland om man gasar hårt en långre sträcka. Har kollat ALLT! tänningen, förgasare, bränsletillförsel mm.. Nu har jag plockat ner cylindern för att se om allt stog rätt till där. Till min stora förvåning så hittade jag en jätte reva! Den börjar vid utblåset och går ca en cm upp mot toppen/stiftet. Revan är nästan 2 mm djup och lika bred. Det är svårt att avgöra om den är maskintillverkad och ska vara där eller om cylindern fått en smäll..
Det finns fortfarande komp i motorn och den fungerar fint på tomgång.
Enligt den förra ägaren så har han inte gjort nåntingen utan bara kört ett par gånger och sen låtit hojjen stå still över sommaren... Verkar vara en riktig skojjare dock...
Nån som vet hur det ska se ut i denna cylindern? tacksam för svar..
// Gyver
Har haft problem med min kineshojj jag impulsköpte för några veckor sen. Den vill inte gå riktigt rent, varvar inte ut och dör ibland om man gasar hårt en långre sträcka. Har kollat ALLT! tänningen, förgasare, bränsletillförsel mm.. Nu har jag plockat ner cylindern för att se om allt stog rätt till där. Till min stora förvåning så hittade jag en jätte reva! Den börjar vid utblåset och går ca en cm upp mot toppen/stiftet. Revan är nästan 2 mm djup och lika bred. Det är svårt att avgöra om den är maskintillverkad och ska vara där eller om cylindern fått en smäll..
Det finns fortfarande komp i motorn och den fungerar fint på tomgång.
Enligt den förra ägaren så har han inte gjort nåntingen utan bara kört ett par gånger och sen låtit hojjen stå still över sommaren... Verkar vara en riktig skojjare dock...
Nån som vet hur det ska se ut i denna cylindern? tacksam för svar..
// Gyver