Mycket lustigt ska man se...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Igår var jag en liten runda i Malmö för att checka en rejv-fest. Vi hittade inte festen, men såg något annat som gav oss ett gott skratt, så jag var bara tvungen o hoppa ut ur bilen och fånga bilden med polarens kamera. Det var mörkt ute, så jag använde blixt. Skylten var belyst, och det blev lite suddigt pga reflektering, men man ser ju tydligt vad det står iaf. Frågan är det säljs teorilektioner för bil eller flyg... :rofl
obs; ÄKTA! Ligger på N.Grangesbergsgatan i Malmö.

Bifogat

• jihad.jpg
    jihad.jpg
    116.2 KB · Visningar: 21,662
Last edited:
Kay skrev:
Igår var jag en liten runda i Malmö för att checka en rejv-fest. Vi hittade inte festen, men såg något annat som gav oss ett gott skratt, så jag var bara tvungen o hoppa ut ur bilen och fånga bilden med polarens kamera. Frågan är det säljs teorilektioner för bil eller flyg... :rofl

haha ;) Det var inte islamiska föreningen ni skulle till? Har varit där en gång på ravefest i malmö. Var ett h-vete att hitta dit i.a.f.

snaijk skrev:
haha ;) Det var inte islamiska föreningen ni skulle till? Har varit där en gång på ravefest i malmö. Var ett h-vete att hitta dit i.a.f.

Kan mkt väl varit där... Hittade inte det iaf. blev chockladfabriken på möllan istället. Ösigt med Fusion-musik. :yoparty

Det är ett skämt va? Dåligt sådant i så fall... skulle de utbilda jihadpiloter eller vad?

mb skrev:
Det är ett skämt va? Dåligt sådant i så fall... skulle de utbilda jihadpiloter eller vad?

Verkligen inget skämt faktiskt. Den ligger på N.Grangesbergsgatan i Malmö. Helt äkta.

Kay skrev:
Verkligen inget skämt faktiskt. Den ligger på N.Grangesbergsgatan i Malmö. Helt äkta.
Ok, skum skylt. Sökte på den på gula sidorna. Hittade ingen jihad-körskola...

mb skrev:
Ok, skum skylt. Sökte på den på gula sidorna. Hittade ingen jihad-körskola...

Nepp, vet... googlade det också, samma lycka där :\
Men när man tittar in så ser det ut som en körskola också.

Kay skrev:
Nepp, vet... googlade det också, samma lycka där :\
Men när man tittar in så ser det ut som en körskola också.
En gissning är att det inte är någon riktig körskola. Nu vet jag ju inte om det är så i det här fallet, men det finns ställen som enbart lär ut de frågor som Vägverket har på sina prov.

Man får alltså sitta och råplugga på vad som är rätt svar på en viss fråga. Även de som knappt kan ett ord svenska brukar klara av att göra teoriprovet på svenska och bli godkänd efter en sån kurs. Men de vet inte varför de svarat som de gjort på frågorna, bara att det är så man ska svara. Med andra ord så kan de t.ex. varken grundläggande trafikregler eller vägmärken efter en sån kurs.

De klarar teorin utan att ha kunskaperna eller hur man nu ska säga. Rent av trafikfarligt.

Jag har för mig att det finns ett liknande ställe i Göteborg också.

:tummenner

mb skrev:

Vi har vårt verkstad bredvid. Jag och Peter garvar hysteriskt varje gång vi kör förbi... :rofl Så jag kan intyga att bilden är sann oc att stället verkligen finns... :fakta

Man tar väll ändå inte 'körkort' för flyg va :rolleyes:

I vilket fall skulle nog inte jag sätta min fot därinne.

Fattar ni inte IRONIN !? Det är väl klart som fan det inte gäller flyg!!!???

Vem vet, ägaren kanske heter JIHAD och texten sitter tätt ihop med Körkortsteori?
Det står ju "JIHADS KÖRKORTSTEORI"

Kollar man Eniro så finns ett par snubbar som heter Jihad och vars mobilnummer börjar med 0707.

mb skrev:

Jihad betyder kamp eller strävan och härstammar från jahada med betydelsen att anstränga sig. Jihad ingår som en plikt inom islam och är kampen mot det onda, det orättvisa.

Jihad är ett samlande ord för två grundstenar i den muslimska tron, större Jihad (Jihad Akbar) och mindre Jihad (Jihad Asghar). Större Jihad handlar om hur man ska göra sitt yttersta för att leva efter guds vilja, den står för kampen mot sina drifter och mot satans frestelser. Det mindre Jihad i sin tur handlar om att försvara Islam mot angrepp. Notera att endast försvarskrig berättigas i Koranen.

Förstår inte riktigt vad det är som är skämtsamt. Jihad är inte samma sak som terrorism. Precis som fundamentalism inte är något muslimskt påhitt utan i själva verket amerikanska katolikers påhitt. Precis som att anarkister inte är ute efter en värld i kaos utan tvärtom ett harmoniskt samhälle. Precis som att kommunism inte är det som vi såg i Ryssland och idag ser i Kina utan det är ett syftningsfel som tyvärr blivit alltför accepterat i folkmun.

Så, så otroligt att dem heter Jihad tycker jag väl inte att det är.

*/ ?>
Back