MX composites frågor

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Efter att ha insett att ett 'conrod repairkit' till min Husa 450 kostar 4k8 och en mx composites stake kostar 600EUR så blir det mer och mer intressant med en kompositstake.

Vart får man tag på en och vem monterar på veven, gärna i västerås/örebro trakten ? Känner inte att jag har verktyg/kunskap runt detta. Verkade inte gå o köpa direkt av Mx composites, annars hade det vart en lagom roadtrip.

Behöver man ändra något mer i maskinen, har läst nått om demontering av balansvikter ?

Har jag fattat rätt så kör man dessa utan nållager, dvs en mindre sak som kan pajja ?

Finns det några andra vevstaks kit än orginal o köpa ?

Jag har forskat en hel del i denna stake. Även pratat med mx

Du kan plocka ur balacevikten och dess atrealjer så du slipper kostnaden för rep av den också som du annars m,åste /bör göra vid rivning. (dyrt) + att den blir rappare med lättare rotationsmassa
Du får då en kanobra säker motor som slipper den tickande bomb som denna moroterande skit har för sig.

Jag har någonstann i bakskallen för mig att mn ska plocka bort någon tryckregulator/fjäderkulaså det blir högre oljetryck till staken. Står någstann på mx om detta till Husa.

vart man köper vet jag inte?

Du kan plocka ur balacevikten och dess atrealjer så du slipper kostnaden för rep av den också som du annars m,åste /bör göra vid rivning. (dyrt) + att den blir rappare med lättare rotationsmassa
Du får då en kanobra säker motor som slipper den tickande bomb som denna moroterande skit har för sig.

Jag har någonstann i bakskallen för mig att mn ska plocka bort någon tryckregulator/fjäderkulaså det blir högre oljetryck till staken. Står någstann på mx om detta till Husa.

Ahh, det låter bra det, mindre delar, mindre problem ;)

Läste något om tryckbiten i 'owners manual' så det är nog lämpligt. Får forska lite mer i det.

Tackar för svaret ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...