MV Agusta AGO, bra deal?

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Har fått ett erbjudande om att köpa en MV Agusta AGO, 350 mil på mätaren, för 13000$ i USA. Frakten och sånt kan jag fixa så det behöver jag inte hjälp med. Antar att totalen skulle hamna någonstans runt 125-130'

Jättesvårt att veta vad en sån skulle kunna kosta i Sverige, någon som kan hjälpa mig och reflektera över detta? Jag vill verkligen ha en Ago men behöver använda hjärnan här också =)

Med hjärnan köper man bil :fakta

Hittade en AGO i Dyskland för 29200€ som referens. TJÖÖÖÖP!

VAd skiljer ago mot den vanliga f4an utöver lacken?

"F4 AGO
Like the F4 750 and the Oro, the new F4 1000 product line began with a special edition F4 1000 called the F4 AGO in 2005. The F4 AGO came with a special graphics prominently displaying the number "1" in a yellow oval in reference to MV Agusta's racing heritage and rider Giacomo Agostini. Only 300 bikes were produced."

Last edited:
Tycker fortfarande inte det svarar på frågan. Är det bara lacken som skiljer eller är det komponenter i hojen?

Tycker fortfarande inte det svarar på frågan. Är det bara lacken som skiljer eller är det komponenter i hojen?

Jämfört med vadå? Den modellen som kom 2005 är den äldre motorn. 2009 kom en helt ny motor som enligt säljaren på provkörningsdagarna i Göteborg april(?) 2010 var betydligt billigare att tillverka än den äldre motorn.
Det syns att det är två olika motorer om man jämför slagvolymen. 996,39cc för Ago och 998 för motorn från 2009.
Så är det inte tryckfel (och jag har snurrat till det :Bugar) så är det olika motorer. Med Mera.
http://www.bikez.com/motorcycles/mv_agusta_f4_1000_ago_2005.php
http://www.bikez.com/motorcycles/mv_agusta_f4_1000_r_2009.php

Mv agusta F4 var en tung rackare, torrvikt 190kg, kollar man på k5-166kg, zx10r 05-170kg

Med hjärnan köper man bil :fakta

Hittade en AGO i Dyskland för 29200€ som referens. TJÖÖÖÖP!

Jag har sett den också men den har gått 0 mil och jag tror inte den prissättning är realistisk heller. Men ja.. svårt att veta vart priserna ligger i Europa. Vet inte hur svårsålt det blir om man nån gång får för sig att sälja.

Ago skiljer sig inte så mycket rent kosmetiskt men det är annat motorstyrning, annat avgassystem, andra fälgar, andra stötdämpare och en del smådetaljer. Men det är nog det faktum att de 300 Ago-motorcyklarna som tillverkades var de första 1000 kubikarna som gör det lite speciellt. Det är bara något som gör att jag vill ha en, vet inte riktigt vad.. Det handlar väl lite om kulten kring Agostini också..

Svårt..

Känns som den troligtvis inte kommer sjunka i värde i framtiden så bör ju vara ett riskfritt köp? Vart tittar du hojjar i usa? Har själv funderat på ta hem något.

Det är svårtsålt med agustor, tro mig jag fick sänka mitt pris i höstas på min f4 1000r med ca 40% för att bli av med den. Då började jag redan som den billigaste på blocket, sen behöva sänka 40%. Inte värt att ha agustor kunde jag konstatera.

Den här har snart legat ute i 2 år till försäljning om jag minns rätt http://www.blocket.se/gavleborg/MV_Agusta_F4_1000R_29936665.htm?ca=11&w=3 säger ju endel om efterfrågan.

Last edited:
Hela marknaden är lite knäpp just nu. Det plus att Augustorna ser man rätt ofta nu.
Vet inte om de säljer fler per modell och år men det är fler ute på vägarna helt klart.

Det är ju fortfarande ingen dussinhoj men...

Det är svårtsålt med agustor, tro mig jag fick sänka mitt pris i höstas på min f4 1000r med ca 40% för att bli av med den. Då började jag redan som den billigaste på blocket, sen behöva sänka 40%. Inte värt att ha agustor kunde jag konstatera.

Den här har snart legat ute i 2 år till försäljning om jag minns rätt http://www.blocket.se/gavleborg/MV_Agusta_F4_1000R_29936665.htm?ca=11&w=3 säger ju endel om efterfrågan.

Köp! :yoparty

Mvh Jimmy

Hela marknaden är lite knäpp just nu. Det plus att Augustorna ser man rätt ofta nu.
Vet inte om de säljer fler per modell och år men det är fler ute på vägarna helt klart.

Det är ju fortfarande ingen dussinhoj men...

Finns totalt 75 stycken f4'or i hela Sverige, samtliga inräknade. Så dom är inte speciellt vanliga.. Av dessa är hälften 1000cc och hälften 750cc..

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back