Musik

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Varför spelar dom sådan sunkig nördmusik på P3?
Jag menar rapp:

"Fassan var äe deu neu...."
Va eeee de för nåt?
Eller

"Sträck ut din kärleksfulla hand...."

eller ännu värre.... den lille fule faggen i båtkläder... Va heter han nu.... Han från Broder Daniel? Han sjunger inte ens i rätt tonart!

JÖSSES!!!!
Neej, fram för mer METAL!!! :rock

En själsfrände! :hej

Håller med dig helt och hållet, och det är just därför jag har bojkottat P3 och enbart lyssnar på väl valda internetkanaler. Finns en del på www.shoutcast.com som spelar schysst musik. :tummenupp

McB skrev:
En själsfrände! :hej

Håller med dig helt och hållet, och det är just därför jag har bojkottat P3 och enbart lyssnar på väl valda internetkanaler. Finns en del på www.shoutcast.com som spelar schysst musik. :tummenupp

Japp.. det finns inga bra metalkanaler på radion i alla fall... där spelas bara fjollpop!!!! Svenskt, djupt skit som ingen orkar lyssna på....

Dom gånger det kallas metal är det en distad gitarr som spelas... Metal är ju verkligen mer än så!! :hej :rock

Skillnaden mellan P3 och kommersiella kanaler är att det inte är någon reklam på P3, alltså hinner de spela mer skitmusik.

Men jag måste faktiskt säga, till SRs försvar, att P4 ibland spelar bra musik. Mycket oldies. Dessutom finns ju Klartext - nyheter förklarade på ett enkelt sätt. Svårt att hålla sig för skratt när de läser upp texter liknande nedanstående.

Polisen dödade en rånare i Blekinge

Igår kväll försökte några personer göra ett rån i Blekinge.
De försökte råna några väktare som hade hämtat pengar på en bank.
Polisen sköt den ena rånaren.
Några väktare hade hämtat pengar i en bank.
De skulle köra pengarna till ett säkrare ställe.
Då kom rånarna och försökte ta pengarna.
Sedan kom polisen.
Rånarna sköt på polisen.
Poliserna sköt också.
En av rånarna dödades när poliserna sköt.
De andra rånarna försvann.

Ja, det är sant.

En annan rolig:

Italiens statsminister sa något elakt

Igår var det möte i den Europeiska Unionens riksdag.
Italiens statsminister Silvio Berlusconi var med på mötet.
Silvio Berlusconi sa något dumt till en tysk politiker.
Den tyska politikern frågade Silvio Berlusconi om något.
Då svarade Silvio Berlusconi.
Han var elak mot den tyska politikern.
Den tyska statsministern blev väldigt arg.
Tysklands statsminister skällde på en italiensk ambassadör.

Det är Silvio Berslusconi som leder EU just nu.
Men många tycker att det är dåligt.
Silvio Berlusconi har väldigt mycket makt i Italien.
Många tycker att han styr Italien på fel sätt.
De tycker att han har för mycket makt.

:rofl :rofl

ChaosX skrev:
Varför spelar dom sådan sunkig nördmusik på P3?
Jag menar rapp:

"Fassan var äe deu neu...."
Va eeee de för nåt?
....

Du borde väl hjälpa oss med svaret på den frågan - DE ÄR JU FÖR FAN BARA SKÅNINGAR HELA HÖGEN!!

Värsta kräkmedlet(hämta hinken först)
PejTrej Hiphoup ij dit öura!

Jag måste fixa CD i 740-in

McB skrev:
Skillnaden mellan P3 och kommersiella kanaler är att det inte är någon reklam på P3, alltså hinner de spela mer skitmusik.

Men jag måste faktiskt säga, till SRs försvar, att P4 ibland spelar bra musik. Mycket oldies. Dessutom finns ju Klartext - nyheter förklarade på ett enkelt sätt. Svårt att hålla sig för skratt när de läser upp texter liknande nedanstående.

Polisen dödade en rånare i Blekinge

Igår kväll försökte några personer göra ett rån i Blekinge.
De försökte råna några väktare som hade hämtat pengar på en bank.
Polisen sköt den ena rånaren.
Några väktare hade hämtat pengar i en bank.
De skulle köra pengarna till ett säkrare ställe.
Då kom rånarna och försökte ta pengarna.
Sedan kom polisen.
Rånarna sköt på polisen.
Poliserna sköt också.
En av rånarna dödades när poliserna sköt.
De andra rånarna försvann.

Ja, det är sant.

:D :D :D

Re: Re: Musik

Chrille skrev:
Du borde väl hjälpa oss med svaret på den frågan - DE ÄR JU FÖR FAN BARA SKÅNINGAR HELA HÖGEN!!

Värsta kräkmedlet(hämta hinken först)
PejTrej Hiphoup ij dit öura!

Jag måste fixa CD i 740-in

Har man inte bakfylleångest så får man det när dessa fjanthopparna kommer med sin jingel...
Vem fan vill ha hiphop i sitt öra?!?!?!

Skåningar.. njaee...

Skåne regerar annars men jag får medge att Malmö levererar mycket skit i musikväg! :zpy

McB skrev:
En annan rolig:

Italiens statsminister sa något elakt

Igår var det möte i den Europeiska Unionens riksdag.
Italiens statsminister Silvio Berlusconi var med på mötet.
Silvio Berlusconi sa något dumt till en tysk politiker.
Den tyska politikern frågade Silvio Berlusconi om något.
Då svarade Silvio Berlusconi.
Han var elak mot den tyska politikern.
Den tyska statsministern blev väldigt arg.
Tysklands statsminister skällde på en italiensk ambassadör.

Det är Silvio Berslusconi som leder EU just nu.
Men många tycker att det är dåligt.
Silvio Berlusconi har väldigt mycket makt i Italien.
Många tycker att han styr Italien på fel sätt.
De tycker att han har för mycket makt.

:rofl :rofl

Det märks att de flesta copy´s är på semester!! :fakta

Re: Re: Re: Musik

ChaosX skrev:
Skåne regerar annars men jag får medge att Malmö levererar mycket skit i musikväg! :zpy

Säkert, men någe vettigt har kommit fram t.e.x ett nationalkänt rockband, Wilmer.
Säga vad ni vill om hårdrock, men Wilmer= bra drag på scen!
Tightare och mer erfaret svenskt band på hrmm "stora"scener i svedala får man leta efter.

Re: Re: Re: Re: Musik

Bamse skrev:
Säkert, men någe vettigt har kommit fram t.e.x ett nationalkänt rockband, Wilmer.
Säga vad ni vill om hårdrock, men Wilmer= bra drag på scen!
Tightare och mer erfaret svenskt band på hrmm "stora"scener i svedala får man leta efter.

Jo, det är sant det! Men saken är den att den musik som spelas i radion från Skåne är ju rapp och sånt skit...
Inte ens Wilmer X får den uppmärksamhet dom är värda!

jag är tvingad att lyssna på P3 eller P4, så det får bli P4.
Texterna som finns här i tråden är tagna från nåt slags nyhetsprogram för barn och trögfattade därav de konstiga formuleringarna, sänds i halv6 tiden nåt, mycket jobbigt att lyssna på är det iaf för allt är så övertydligt.

Re: Re: Re: Re: Re: Musik

ChaosX skrev:
Jo, det är sant det! Men saken är den att den musik som spelas i radion från Skåne är ju rapp och sånt skit...
Inte ens Wilmer X får den uppmärksamhet dom är värda!

Lyssnar inte heller på Rap eller Hip Hop, fast jag måste säga att Timbuktu och likvärdiga grupper impar mer än vad industripopgrupper som A-teens o etc gör.
Rapparna skriver texter o musik själva såvitt jag vet.

Inte för att texterna är direkt bra i någon aspekt, men de skriver själva iaf.

Ursäkta, men nu tycker jag att ni är helt fel ute. Jag tycker att vi ska vara otroligt tacksamma för att vi har radiokanaler som man slipper bli fördummad av. Reklam och låtar som produceras på löpande band för att skivbolag ska tjäna pengar är verkligen fördummande. P3 spelar musik som skrivs av artisterna själva, och även om vissas budskap eller framförande inte passar alla, så är det åtminstone musik som får dig att tänka eller reagera!

Tacka staten för P3. Det gör jag.

Macho Woman skrev:
Ursäkta, men nu tycker jag att ni är helt fel ute. Jag tycker att vi ska vara otroligt tacksamma för att vi har radiokanaler som man slipper bli fördummad av. Reklam och låtar som produceras på löpande band för att skivbolag ska tjäna pengar är verkligen fördummande. P3 spelar musik som skrivs av artisterna själva, och även om vissas budskap eller framförande inte passar alla, så är det åtminstone musik som får dig att tänka eller reagera!

Nja, P3 har väl modet att göra riktiga program med riktiga programledare och förutom musiken så är jag benägen att hålla med dig.

Dock är musiken på P3 under all kritik då de på senare år sänkt sig till de kommersiella kanalernas nivå för att bli lättlyssnade. Däremot är tex P3-live och en del av de andra riktiga musikprogrammen precis så bra som du säger och därigenom undantagen som bekräftar regeln.

Chrille skrev:
Nja, P3 har väl modet att göra riktiga program med riktiga programledare och förutom musiken så är jag benägen att hålla med dig.

Dock är musiken på P3 under all kritik då de på senare år sänkt sig till de kommersiella kanalernas nivå för att bli lättlyssnade. Däremot är tex P3-live och en del av de andra riktiga musikprogrammen precis så bra som du säger och därigenom undantagen som bekräftar regeln.

P3 har verkligen bra program, både samhällsinriktade och humorprogram. Men den förbannade musiken gör att man bara blir irriterad. Hade P4 haft samma sorts program hade jag hellre lyssnat på den kanalen.

Macho Woman skrev:

Du lyssnar inte på P3 speciellt ofta märker jag.

McB skrev:
Du lyssnar inte på P3 speciellt ofta märker jag.

Det gör inte jag heller iofs. Men de har guldkorn som sagt. P3 Live har sänt en massa bra brutalsynth som jag gillar och det tackar man för.

Det skulle aldrig Energy få för sig.

Annars är Shoutcast (rant-radio-kanalen) och vissa obskyra lokalradiostationer mina val före vanlig radio.

Funker Vogt skrev:
Det gör inte jag heller iofs. Men de har guldkorn som sagt. P3 Live har sänt en massa bra brutalsynth som jag gillar och det tackar man för.

Det skulle aldrig Energy få för sig.

Annars är Shoutcast (rant-radio-kanalen) och vissa obskyra lokalradiostationer mina val före vanlig radio.

Jo, det har vart en del bra trance, synth och tave på P3, men det är ganska sällan det händer...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa