Musik i hjälmen, tips!?

Koss the plug funkar bra för mig. Hörselproppar och hörlurar i ett, typ.
tex teknikmagasinet, 200 spänn

Ljunghusen skrev:
Koss the plug funkar bra för mig. Hörselproppar och hörlurar i ett, typ.
tex teknikmagasinet, 200 spänn

Har aldrig förstått det med musik i hjälmen. Känns farligt. Bättre med endast hörproppar så kanske man ändå uppfattar ambulansen som kommer bakom dig. Känns som om man är mer koncentrerad på vägen utan musik.

Bästa tipset måste vara att skita i musik när man kör hoj.
När man kör hoj måste man vara koncentrerad och använda alla sinnen hela tiden så sitta och småsjunga med i musik som dränker allt ljud runt omkring är inget jag rekomenderar :död

Ljunghusen skrev:
Koss the plug på teknikmagasinet, 200 spänn
179kr. Kan rekommendera dom rent allmänt men att använda dom tillsammans med hojkörning verkar farligt. De är väldigt effektiva både som öronproppar å högtalare, stänger alltså av dig från omvärlden totallt.

Jag rekommenderar:
8581.jpg

Bäst musik blir det om du sätter på ngt kul system på hojen. Har man ett riktigt fett ljud, så vill man inte höra ngt annat.
Dessutom tror jag det är trafikfarligt med musik i hjälmen!

blacktriple skrev:
Koss the plug är ingen höjdare enligt mig.

Personligen använder jag denna och är väldigt nöjd!

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123153

Tackar! Man måste fan ha musik ibland (Vad vore livet utan Metal) :yoparty

Eas skrev:
Bäst musik blir det om du sätter på ngt kul system på hojen. Har man ett riktigt fett ljud, så vill man inte höra ngt annat.
Dessutom tror jag det är trafikfarligt med musik i hjälmen!

Vilket system har du då, så får jag köpa ett sånt istället för musik :D

Med mp3en på så kör man som en tok :yoparty

I sin egen lilla värd, oj skulle han över, fan den svängen var lite farlig, humm den bilen skulle visst köra ut, ja jäklar här var det visst högerregel, va kör jag i 110? :näsblod

Hertzman skrev:
Tackar! Man måste fan ha musik ibland (Vad vore livet utan Metal) :yoparty

Vilket system har du då, så får jag köpa ett sånt istället för musik :D
Jag kör med Micron!! :tummenupp

Bifogat

• dsc01075.jpg
    dsc01075.jpg
    57 KB · Visningar: 71
M:et skrev:
Bästa tipset måste vara att skita i musik när man kör hoj.
När man kör hoj måste man vara koncentrerad och använda alla sinnen hela tiden så sitta och småsjunga med i musik som dränker allt ljud runt omkring är inget jag rekomenderar :död

Men alla som kör bil och lyssnar på radio då? Blir de också trafikfarliga? Bara för att man har musik i hjälmen betyder det inte att man måste köra den på max. Det räcker att man har något som ackompanjerar ljudet från helsystemet/dämparen :yoparty

Har inte provat med musik i hjälmen men förmodar att det krävs en del volym för att överösta brus och annat, åk en sväng och skruva upp ljudet tills det låter bra, låt sedan volymen vara kvar på den nivån och ta med spelaren till ett tyst rum och fundera på hur hög volymen är och ifall volymen kan ge hörselskador på längre sikt.

berätta gärna hur mycket extra ni skruvar upp ljudet med diverse pluggar

Min hoj ger den mig den bästa musik jag kan tänka mig. Dessutom är jag kompositör, ljudtekniker och dirigent hela j*vla tiden så det passar alltid mitt humör :hihi

Öronproppar + musik + hjälm + R6 + trafik = förboka tid på akuten och kanske se ut en fin liten plätt på kyrkogården.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show