Mus i 250 blås...

• Thread starter Thread starter FemmeDeFatale
  • Start date Start date

FemmeDeFatale

Guest
Polaren tog en sväng på min R6´a igår och när han åkte i 250 tittade en musjävel upp mellan varvräknaren och styret, som satt och höll i sig för livet :hihi
Snubben trodde jag hade en luddig nyckelpåse eller nåt, men när han insåg att det var en mus, viftade han till den för att den skulle åka av, men icke...den kröp ner nånstans vid tanken och när polaren kom tillbaka med hojen satt musjäveln kvar :rofl Så det var bara att plocka bort den chockade stackarn och släppa den fri....hahahahaha
Är det nån mer som råkat ut för nåt liknande :confused:

FemmeDeFatale

FemmeDeFatale skrev:
Är det nån mer som råkat ut för nåt liknande
Nä, vi andra brukar rasta hojar så pass ofta att mössen inte hinner bygga bo i dom... :rofl

Allvarligt talat så har jag ryktesvägen hört om liknande incidenter. Det inkluderade ett fågelbo iofs.

Sjukaste historian på länge. :rofl :rofl

Något som inte är lika kul är ju att dom små gynnarna gillar ju att knapra el kablar så får du konstiga elfel framöver så har du nog släppt den skyldige fri. :)

Vad gör man åt detta problem...jag vill ju inte ha söndertuggad hoj :mad:
Blir lite jobbigt att köra in hojen i huset efter varje repa
Imorgon vet jag en som köper tonvis med råttgift :tuttar

Det är ju bara för mycket. En tjej som bor i Trosa har en mus (extra) på hojen. Otroligt!

FemmeDeFatale skrev:
Polaren tog en sväng på min R6´a igår och när han åkte i 250 tittade en musjävel upp mellan varvräknaren och styret, som satt och höll i sig för livet :hihi
Snubben trodde jag hade en luddig nyckelpåse eller nåt, men när han insåg att det var en mus, viftade han till den för att den skulle åka av, men icke...den kröp ner nånstans vid tanken och när polaren kom tillbaka med hojen satt musjäveln kvar :rofl Så det var bara att plocka bort den chockade stackarn och släppa den fri....hahahahaha
Är det nån mer som råkat ut för nåt liknande :confused:

FemmeDeFatale

Ring guiness ...det hör nog inte till vanligheterna..det där

OT: Trevligt med andra Trosabor utöver idioten med Uralen.

Spännande med djurliv i motorcykeln O_o

Mus på hojen...
Varje lortig bikers dröm :3freak

Vilken chock för den lille musen :hihi han lär ju funderat om han hamnat på nån rymdfärja eller nått liknande... han kanske störde den lilla rackarn när han hade det gött med sin mus i boet,så det var väll en jäkla tur att han inte drog till med en spark så att polaren din flög av :3freak

Nicke_K skrev:
Något som inte är lika kul är ju att dom små gynnarna gillar ju att knapra el kablar så får du konstiga elfel framöver så har du nog släppt den skyldige fri. :)
:fakta

Hände mig. Några muslingar gnagde hål kablaget, gummimuffarna till backspeglarna, gashandtaget etc, allt som var mjuk plast eller gummi typ. De hade byggt ett himla trivsamt bo av hö i bakkutsen. Tyvärr är de inte särskilt renliga av sig. Det tog tid att bli av med alla muslortar kan jag berätta.

Några råttfällor löste mus-problemet den gången.

eller klona en katt med en pitbull så lär mössen inte komma in i garaget ditt :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT