munstycken till keihin förgasare!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
vart får man enklast tag i munstycken till keihin förgasare utan att behöva vänta 3 veckor elr så? min blade är dynojetad å det verkar som att det inte fungerar speciellt bra tillsammans med övertryck! eller?

ska försöka fixa till en uppstart nu i veckan/helgen med lågt laddtryck så det ska väl fungera hyfsat men när det ska bestyckas om till E85 så behöver jag större grejjor! är det marklund som gäller elr?

ska du åka med dynojetkitet? isf åker du bara till närmaste handlare, dom har alltid på lager :tummenupp

annars så brukar det väl bara ta några dagar att få hem vid beställning.

Jag åker med dynojets munstycken men orginal nålar. Tänk bara på att tex.150 dynojet är mycket fetare än 150 keihin. Har även haft i dynojets nålar men då blev för fet i mellanrgistret. Dock är keihins munstycken billigare..

heliac skrev:
Jag åker med dynojets munstycken men orginal nålar. Tänk bara på att tex.150 dynojet är mycket fetare än 150 keihin. Har även haft i dynojets nålar men då blev för fet i mellanrgistret. Dock är keihins munstycken billigare..

men visst är det väl dynojetnålarna som är problemet? tror jag läst det i någon tidigare tråd! tänkte försöka starta upp motorn så fort som möjligt med 98 oktan å ca 0,5 laddtryck så får vi se vad som händer!

Dom har munstycken på Norrlands MC och Two Wheels. Bara dit och välja och vraka i lådorna. Dock inte till FCR41:or..... :4skrika

Mell skrev:
Dom har munstycken på Norrlands MC och Two Wheels. Bara dit och välja och vraka i lådorna. Dock inte till FCR41:or..... :4skrika

thanx! har du bra koll på bestyckning? jag kommer nog behöva lite hjälp med E85 konverteringen sen :rolleyes:

Du får ligga på Mell och grabbarna så de köper in en lambdasond till bromsbänken, sen är det bara att kitta!
Har du semester nu eller? Jag jobbar också på Volvo, sitter på PTX och CADar.

madmagnus skrev:
thanx! har du bra koll på bestyckning? jag kommer nog behöva lite hjälp med E85 konverteringen sen :rolleyes:

Har ingen större erfarenhet av bestyckning, men nu när vi har bänken kommer det att bli lite skruvande.

Jabben skrev:
Du får ligga på Mell och grabbarna så de köper in en lambdasond till bromsbänken, sen är det bara att kitta!
Har du semester nu eller? Jag jobbar också på Volvo, sitter på PTX och CADar.

jag har nog sett din hoj utanför! har du bara sommarjobb/praktik eller är det permanent?

ta en liten promenad förbi FH manban (UB) å hälsa på mig å galin nån dag vettja! :tummenupp

Jo det ar nog mitt lik du sett här utanför =)
Jag jobbar som externkonsult över sommaren bara, ritar upp presslinen i 3d för simulering.
Kanske kommer förbi en sväng idag om jag hittar (?)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT