Multi Cutter, Bosch VS Fein. Erfarenheter?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Patentet är ju slut och nu har Bosch kommit med en modell, nån som har provat den & har några erfarenheter?

Bosch= amatör.

Fein= proffs.

Köp en Bosch du.:D

......eller så kan du få låna min Fein.

Har iofs bara använt Feins version och den fungerade bra till det mesta tycker jag. En annan erfarenhet är att den har ett väldigt irriterande ljud, men det är ju lite ofrånkomligt :)

Jag har Feinen och farsan köpte Boschen och jag ska väl vara ärligf att säga att det inte är nån större skillnad på dom. Det ska väl vara om feinen skulle hålla längre än Boschen då (vilket ju är troligt...).
Det som talar för Boschen är väl framför allt priset på tillbehören...
Det hänger nog mest på om du ska använda den mycket eller bara lite hobby fixande och är det bara det så köp du Boschen.

Mycket tillbehör på köpet till Fein, vilket inte medfäljer bosch

Mycket tillbehör på köpet till Fein, vilket inte medfäljer bosch

Har en Bosch. Det lilla jag använder den lär jag knappast märka någon skillnad.
Jobbar man professionelt med prylarna så kanske man får bättre ekonomi i den dyrare. För hemmabruk så kan jag ge den tummen upp iaf.

Den ska gå i jobbet, och det blev en Bosch. Fein har vi alltid kört innan och dom är ju kanon, men har en tendens att bli stulna ganska lätt. Men så här i finanstider så jämförde jag lite priser. 5400:- för Fein mot 1700:- för Bosch + lite blad och papper är rätt stor skillnad. Att den dessutom är på batteri är kanon! Bimetallblad är dessutom 70:-/st billigare. Bara hoppas den håller en stund iaf :D Bosch'en är ju trots allt från blåa serien och deras sticksåg är ju kanon så vi ger den en chans.

Bosch= amatör.

Fein= proffs.

Köp en Bosch du.:D

......eller så kan du få låna min Fein.

Varför har du en Fein? Slipar du nagellacket med den eller? :arsele

Den ska gå i jobbet, och det blev en Bosch. Fein har vi alltid kört innan och dom är ju kanon, men har en tendens att bli stulna ganska lätt. Men så här i finanstider så jämförde jag lite priser. 5400:- för Fein mot 1700:- för Bosch + lite blad och papper är rätt stor skillnad. Att den dessutom är på batteri är kanon! Bimetallblad är dessutom 70:-/st billigare. Bara hoppas den håller en stund iaf :D Bosch'en är ju trots allt från blåa serien och deras sticksåg är ju kanon så vi ger den en chans.

Varför har du en Fein? Slipar du nagellacket med den eller? :arsele

Nej splittar ögonfransar så dom får med volym !:D

Jag tjackade en Fein men lätt beggad på Blocket för 2000 kr. Det va asså ink väskan och 7-8 tillbehör... Bra skit men används sjukt sällan. Men som båt & husägare är det skönt att ha bra verktyg hemma när man väl ska få nåt gjort.

Bosch hade säkert funkat prexist lika bra. Men jag kan inte ha det näst bästa. Jag måste alltid ha det bästa! Hade det funnits en Yamaha R0 hade jag köpt en sån.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back