MTS 1200 hänger på rätt bra på bana

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
[YOUTUBE-ID]OES6yvdzREQ[/YOUTUBE-ID]

Verkar gå undan den där maskinen :näsblod
Suck, jag som var sugen på en sån redan innan.... nu vart man ju ännu mer sugen :D

Visst är det häftigt och går ganska fort men det är en erfaren raceåkare vs gatåkare på bandag. Många gatåkare som kör några bandagar inser inte hur hopplöst långsamma de är, 125jnr cyklar med 20hk åker bättre tider än snabbaste gruppen på många bandagar....

Visst är det häftigt och går ganska fort men det är en erfaren raceåkare vs gatåkare på bandag. Många gatåkare som kör några bandagar inser inte hur hopplöst långsamma de är, 125jnr cyklar med 20hk åker bättre tider än snabbaste gruppen på många bandagar....

Roligaste är när literklubbemaffian diskuterar trimning och hojjbyte innan, för att sedan bli stekta av en junior med 1/4 av effekten.

Jag har råkat ut för det inom de flesta motorsportgrenar.

Killen kan köra, det är helt säkert!
Var nog några raceputtar som blev lite överraskade, men det är ju som sagt mycket upp till förarkapaciteten ser man.

Japp :) Riktigt kul att se när en 125njr med en 13åring på bromsar sig förbi
tre stycken 1000cc-hojar inför utgången på start&mål på mantorp :)

Jag har en 1200s och har kört flera gånger på bana med den. Det fungerar bra trots att det inte är en bancykel. Jag har bytt till bättre däck Dunlop Sportmax Sportsmart för de originalmonterade är inget vidare på bana. Jag är ingen banräv men fick iallafall upp bra fart i slutet på säsongen. Traction kontroll aktiverades några gånger i utgången av flera kurvor liksom slirkopplingen i ingången till ett gäng kurvor. Nästa år blir det fler bandagar, det går att köra rejält mycket fortare med den än vad jag gjorde. Det ska bli kul. Helställ och minskad egen vikt står på min agenda.

Kan för övrigt varmt rekommendera cykeln. Jag har kört 1500 mil med den och den blir bara bättre o bättre.

Last edited:
sådär jättefort går det ju inte, och precis som boris och skrotis säger så är det upp till föraren alla gånger. har blivit stekt flera gånger utav 125:or på storbanor när jag kör rettan :)

Säger kanske mer om dig.. :) De som kör vann Pike Peaks tävlingen.. ingen har kört fortare upp för backen på 2 hjul. De kan alltså köra & fort går det.
sådär jättefort går det ju inte, och precis som boris och skrotis säger så är det upp till föraren alla gånger. har blivit stekt flera gånger utav 125:or på storbanor när jag kör rettan :)

Last edited:
Säger kanske mer om dig.. de som kör vann Pike Peaks tävlingen.. ingen har kört fortare upp för backen på 2 hjul. De kan alltså köra & fort går det.

mycket möjligt att jag inte är snabb/duktig, men jag tycker inte det går speciellt fort i filmen. tyckte mest det gick ganska lugnt till...

Testa att spela in dina varv med en ex GOPRO... jisses vad långsamt det ser ut på film, jag vet - jag har flera av mina varv på film....

mycket möjligt att jag inte är snabb/duktig, men jag tycker inte det går speciellt fort i filmen. tyckte mest det gick ganska lugnt till...

Testa att spela in dina varv med en ex GOPRO... jisses vad långsamt det ser ut på film, jag vet - jag har flera av mina varv på film....

visst har jag det, spelat in massa och jag har också blivit filmad. När jag sitter på hojen på bana så har jag fokus till 110% och jag är lugn och sansad. tro mig jag vet när det börjar gå fort.

Jag ser på lutningsvinkel, spårval, sittställning och bromspunkter att killarna kör lugnt, det är inget snabbt tempo. visst dom skrapar knä, men fortare går det inte.

Ok, visste inte att jag diskuterade med en expert.
visst har jag det, spelat in massa och jag har också blivit filmad. När jag sitter på hojen på bana så har jag fokus till 110% och jag är lugn och sansad. tro mig jag vet när det börjar gå fort.

Jag ser på lutningsvinkel, spårval, sittställning och bromspunkter att killarna kör lugnt, det är inget snabbt tempo. visst dom skrapar knä, men fortare går det inte.

Skulle tro att det är bägge. Man får burka friskt annars skrapar fotpinnarna i. Men du får ställa frågan till experten Jippo :D - han vet säkert.

Är det knäpuckarna eller fotpinnarna som skrapar i backen, låter metalliskt :p

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...