MT-03 eller ER-6?

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Tänkte införskaffa mig ett budgetalternativ till sommaren och det står mellan MT-03 eller ER-6.

ER-6an har ju blivit lovordad fram och tillbaka, själv tycker jag att den verkar ok men att kvalitén verkar så där. Sägs att dom 75 hk som sitter i hojen är rejält pigga.

MT-03 kostar lite mer 70 lakan (65 parallelimport), men sen verkar kvalitén aningen bättre än ER6an och så sitter jag bättre på den då min ex K5a gav mig permanenta höftproblem.

Vilken skall jag välja :confused:

avfartsgatan skrev:
MT-03 kostar lite mer 70 lakan (65 parallelimport), men sen verkar kvalitén aningen bättre än ER6an och så sitter jag bättre på den då min ex K5a gav mig permanenta höftproblem.
Jag tycker att du svarar rätt bra på frågan själv! Bättre kvalitet och du sitter bättre! Då är väl valet ganska solklart? :)

tja..med mt03 an så få du ju nästan en motard iaf.

personligen skulle jag nog köra på er6 för att jag e snål :rolleyes:
men mt,n ser fördjävla cool ut :)

Jag håller på MT-03 (Har själv beställt en svart :D ), Sittställningen är riktigt bra och sedan gillar jag enstånkor. Kawasakin vinner dock på pris och hk, läste någonstans att MT-03:an skulle svänga bättre.

avfartsgatan skrev:
Tänkte införskaffa mig ett budgetalternativ till sommaren och det står mellan MT-03 eller ER-6.

Ingen, satsa på en Fz6N istället, lite dyrare kanske men garanterat snyggare o roligare!!

MT-03an ska vara skit billig att försäkra iaf . det är ju inte fel :tummenupp

:yoparty YAMAHA :yoparty

Tooby skrev:
Jag håller på MT-03 (Har själv beställt en svart :D ), Sittställningen är riktigt bra och sedan gillar jag enstånkor. Kawasakin vinner dock på pris och hk, läste någonstans att MT-03:an skulle svänga bättre.

Mascot då eller? får starta en MT klubb :D

Aprilia Pegaso Strada är väl snyggare:
foto_mod_pg_753_1113991842.jpg

foto_mod_pg_745_1113991815.jpg

såg ett pris på 68 lapp

Håller med gthyni om Aprilia Stradan framför MT03.
Sen har ju ER6an lite mer mos - jämförbar med SV650.

Mitt val hade, beroende på om du får bättre premie på Aprilian eller inte, fallit på den med ett öppet system för att förlösa lite mer kraft ur stånkan eller på ER6 med SV650 som ett likvärdigt alternativ annars.

..tror inte jag kunde kan komma med ett luddigare svar än så ;)

Hmm... Är det värt att trimma en MT03 och hur mycket kan man trimma en enstonka om man inte trubokitar eller nåt sånt? :)

När jag ringde IF så sa dom att man fick trimma den utan att få ökad premie då dom gick på ursprungseffekten. Dom tillade dock att man inte fick trimma mer än vad chassit var byggt för. Läste i bike att motorn kanske var i minsta laget effektmässigt för det chassit, så...

Aprillia kan kanske vara ett alternativ också men har för mig dom är dyra. Har sett bilder på en ny Aprillia motard, men hittade den inte på deras hemsida, vet inte om det möjligtvis var en prototyp, men fan va nice den var :4skrika

avfartsgatan skrev:
När jag ringde IF så sa dom att man fick trimma den utan att få ökad premie då dom gick på ursprungseffekten. Dom tillade dock att man inte fick trimma mer än vad chassit var byggt för.

Hur räknar man ut det?

avfartsgatan skrev:
Hmm... Är det värt att trimma en MT03 och hur mycket kan man trimma en enstonka om man inte trubokitar eller nåt sånt? :)

När jag ringde IF så sa dom att man fick trimma den utan att få ökad premie då dom gick på ursprungseffekten. Dom tillade dock att man inte fick trimma mer än vad chassit var byggt för. Läste i bike att motorn kanske var i minsta laget effektmässigt för det chassit, så...

Aprillia kan kanske vara ett alternativ också men har för mig dom är dyra. Har sett bilder på en ny Aprillia motard, men hittade den inte på deras hemsida, vet inte om det möjligtvis var en prototyp, men fan va nice den var :4skrika

en stånka går lätt o få mer blås i :tummenupp

lyfter tråden lite då jag går i tankarna på samma hojjar..

Jag vill ha en mt-03, tycker den är råläcker. MEN räcker motorn till?
Cykeln ser ju ut att bjuda upp till massa bus och bahjulsåka, men känns som att det gärna kunde varit den dubbla effekten?

er6n skall ju gå att bakhjulsåka och leka med utan problem säger dom.

Nån som har provkört mt03an?
Får väl ge mej ut på en provtur så fort vädret tillåter.

Vad är toppfarten på mt03?

//Tobbe

avfartsgatan skrev:

ER-6an har ju blivit lovordad fram och tillbaka, själv tycker jag att den verkar ok men att kvalitén verkar så där. Sägs att dom 75 hk som sitter i hojen är rejält pigga.

Köp min hoj !!! Yamaha FZ6-04
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=31573

gthyni skrev:
Aprilia Pegaso Strada är väl snyggare:
foto_mod_pg_753_1113991842.jpg

foto_mod_pg_745_1113991815.jpg

såg ett pris på 68 lapp

Nu börjar det likna nåt!
Blivit lite småsugen och har smidit planer på att plundra spargrisen men får hålla mig till CSN tagit sin del...sen kanske,kanske...
Men helt klart en liten läckerbit!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...