MSN messenger popups

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Tjena!
Jag har ett h-vetes problem med att jag genom MSN Messenger ca var 5:e minut får ett 50-tal popups som består av en ruta med massa blaj-text och en "OK"-ruta som man kan trycka på för att få bort rutan. Men när man har tryckt bort första rutan så befinner sig en liknande bakom den osv. osv.
Man har att välja på att sitta som en gnu å trycka bort dessa rutor som ständigt kommer, eller att dra ner denna ruta längst ner i bilden och leva med att det blippar till i högtalarna 50 ggr/5 minuter............ :huvet :huvet
Det hela började med att man ibland kunde få en och annan sådanhär ruta, men nu har det spårat totalt! Har testat att söka runt här på forumet innan och jag har även 2 spywareprogram som heter "Spy Sweeper" och "Spybot". Inget av programmen hittar någonting som kan åtgärda detta :kocko

Vore mycket tacksam för någon lyckat metod att åtgärda detta med!
Stort tack på förhand till den som har lösningen!
Se bifogad bild!

Bifogat

• popups.jpg
    popups.jpg
    71.6 KB · Visningar: 65
AddE <TM> skrev:
Tjena!
Jag har ett h-vetes problem med att jag genom MSN Messenger ca var 5:e minut får ett 50-tal popups som består av en ruta med massa blaj-text och en "OK"-ruta som man kan trycka på för att få bort rutan. Men när man har tryckt bort första rutan så befinner sig en liknande bakom den osv. osv.
Man har att välja på att sitta som en gnu å trycka bort dessa rutor som ständigt kommer, eller att dra ner denna ruta längst ner i bilden och leva med att det blippar till i högtalarna 50 ggr/5 minuter............ :huvet :huvet
Det hela började med att man ibland kunde få en och annan sådanhär ruta, men nu har det spårat totalt! Har testat att söka runt här på forumet innan och jag har även 2 spywareprogram som heter "Spy Sweeper" och "Spybot". Inget av programmen hittar någonting som kan åtgärda detta :kocko

Vore mycket tacksam för någon lyckat metod att åtgärda detta med!
Stort tack på förhand till den som har lösningen!
Se bifogad bild!

Skaffa en brandvägg på datorn så slipper du det där.
Du kan också stänga av messengertjänsten. De där har dessutom inget att göra alls med MSN messenger, de kommer från windows messenger-system.
Men som sagt, en brandvägg i form av zonealarm eller liknande löser det problemet, samt en del andra du eventuellt kan drabbas av.

Så här gjorde jag och det funka bra för mig, nu slipper jag den där skiten.

Klicka på "start" och sen "kör"

Sen skriver du "services.msc"

Då skall du få upp en lista under rubriken "tjänster" därefter bläddrar du bara ner till "Messenger" och sen högerklicka och sen "egenskaper" där kan du avaktivera den.

Evil M skrev:
Så här gjorde jag och det funka bra för mig, nu slipper jag den där skiten.

Klicka på "start" och sen "kör"

Sen skriver du "services.msc"

Då skall du få upp en lista under rubriken "tjänster" därefter bläddrar du bara ner till "Messenger" och sen högerklicka och sen "egenskaper" där kan du avaktivera den.

:Bugar :Bugar :Bugar
Tackar så mycket! nu ska vi se om det funkar =)
men fungerar messenger som vanligt efter detta? jamenar någon slags funktion måste ju den där saken jag nyssa avaktiverade ha?

Det är skillnad på MSN Messenger och
TJÄNSTEN Messenger i Windows .
De har inget med varandra att göra,
Tjänsten Messenger är till för att man i interna nätverk enkelt ska kunna skicka nätverksmeddelande till en station..

Elelrl som det står i beskrivningen under tjänsten messenger:
"Skickar och tar emot meddelanden som skickas av administratörer eller tjänsten Alerter. Denna tjänst är inte kopplad till Windows Messenger. Om denna tjänst stoppas kan inte meddelanden som skickas med tjänsten Alerter att sändas. Om tjänsten inaktiveras kommer inte de tjänster som är beroende av den att kunna starta."

Funkar alltså bra utan denna..brandvägg hjälper som sagt också.. inte bara mot detta utan mot andra hyss också...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back