Motul Grand Prix of Japan 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ställningen efter Indonesien
1727626294094.png
Hur ska det gå i Japan, kommer J Martin dra ifrån ännu mer ? Eller ?
Kommer MM lyckas ta sig förbi Enea till 3:e platsen ? Eller ?
Några tider
1727626629633.png
 
Jag tror topp fyra kommer bli enligt aktuell ställning, alltså
JMart
F-Bag
Bastianini
Marquez
Ja den fyrklövern känns rätt säker nu. :)
Ungefär som Perdosa, Marc, Rossi, Jorge för ett antal år sedan.
Enda chansen för resten är om någon av dessa fyra kör ur...
Acosta, vilken rookie, är väl den enda på icke Ducati som någorlunda utmanar dessa fyra ibland.
 
Ja den fyrklövern känns rätt säker nu. :)
Ungefär som Perdosa, Marc, Rossi, Jorge för ett antal år sedan.
Enda chansen för resten är om någon av dessa fyra kör ur...
Acosta, vilken rookie, är väl den enda på icke Ducati som någorlunda utmanar dessa fyra ibland.
Acosta är den jag håller på. Jag gillar honom så här långt.
 
9min kvar av FP1 och det har mest suttits i depån... :cautious:
 
Nu får man lite MotoGP practice till morgonkaffet. 👍😊
 
Kunde inte sova så varför inte natt-titta på lite qualifying? 😊
Marc tar nytt varvrekord och varvet blir struket pga track limit på någon millimeter.
Bagnaia byter snabbt bakdäck för det är "som is" och tar sedan plats 2.
JMart glider av och startar från mitten av led 4. 😱
Acosta tar tillslut pole och nytt varvrekord. 🏆

Ibland är det bra med sömnproblem. 😁
 
Last edited:
MM tyckte att han, MM skulle bli 2:a.
Det tyckte inte Bastianini alls.
Under tiden drog Bagnaia ifrån lite.
Kommer Pedro Acosta hålla sig på hjulen imorgon och ta 1:a platsen ?
 
Pedro pole! :hojraket

mm försökte fuska till sig både pole och banrekordet men det upptäcktes. :arsele
Det är Stewards panelen som gör felet eftersom de kommer med beslutet när Q2 sektionen är slut...hade de meddelat trackar limits varningen tidigare tror jag säkert att MM hade gjort nytt försök att slå rekordet igen!!!
 
Ser det inte ut som att the MartinBator kör gatväxlat när warmuplappet startar? Eller startar han på tvåan?
 
När man ser hur mycket fart Acosta sätter upp så är det bara att vänta på vurpan. Så onödigt.
Så länge han inte skadar sig så kan det möjligen vara sättet att lära sig var gränser går.

Som jag minns det crashade Casey Stoner ruggigt ofta med LCR (var det väl?) och Marquez provade sig fram med samma metod också en period eller? Krashade på var och varannan träning men var säkerheten själv under racen sedan.
 
Så länge han inte skadar sig så kan det möjligen vara sättet att lära sig var gränser går.

Som jag minns det crashade Casey Stoner ruggigt ofta med LCR (var det väl?) och Marquez provade sig fram med samma metod också en period eller? Krashade på var och varannan träning men var säkerheten själv under racen sedan.
Ingen vidare strategi att testa gränserna först i raceet dock som Pedro gjort några gånger nu. oavsett så blir han vassare och vassare för varje race. Se upp 2025, tror han kommer bli en kandidat till mästerskapet då.
 
Pedro pole! :hojraket

mm försökte fuska till sig både pole och banrekordet men det upptäcktes. :arsele
Haha, försöker du trolla tråden? Tyckte det var lite oförtjänt att Marquez fick sitt maxade varv borträknat, det var verkligen på gränsen. Helt klart att han hade farten, tror han kommer bli farlig imorgon.

(Förresten, KTM står för Kronreif Trunkenpolz Mattighofen…)
 
Det är Stewards panelen som gör felet eftersom de kommer med beslutet när Q2 sektionen är slut...hade de meddelat trackar limits varningen tidigare tror jag säkert att MM hade gjort nytt försök att slå rekordet igen!!!
Ett ”mjukvaruproblem” tydligen… Vad det nu innebär.


-edit- mer utförlig förklaring här:
 
  • Gilla
Reaktioner: RWN
Så länge han inte skadar sig så kan det möjligen vara sättet att lära sig var gränser går.

Som jag minns det crashade Casey Stoner ruggigt ofta med LCR (var det väl?) och Marquez provade sig fram med samma metod också en period eller? Krashade på var och varannan träning men var säkerheten själv under racen sedan.
Jag tror att det finns en del risker med att hitta gränsen.
Det krävs erfarenhet för att inse att man inte ska vara snabbast mitt i racet utan enbart att man ska vara först med att korsa mållinjen på sista varvet.

Imorgon är gränsen någon annanstans.
 
Ingen vidare strategi att testa gränserna först i raceet dock som Pedro gjort några gånger nu. oavsett så blir han vassare och vassare för varje race. Se upp 2025, tror han kommer bli en kandidat till mästerskapet då.
Eller är det KTM MotoGP hojen som blir vassare och vassare för varje race ?
Eller både och, Pedro och KTM MotoGP hojen blir båda vassare för varje race.
Eller passade Motegi's Gasa och Bromsa bana KTM bra. Få högfartskurvor (bara kurva 6?)
Nu bita ihop och ställa klockan på 03:45 !
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top