"Motty AFR", en annan power commander?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
http://www.afrtuner.com/
Om jag förstår det rätt ska den alltså justera allting live så att säga? Ingen mappning behövs?

The Motty AFR Tuner is an all in one package tuning system for providing all the necessary features for automatically custom mapping a typical naturally aspirated fuel injected motorcycle engine.
The Motty AFR Tuner is aimed at the motorcycle engine enthusiasts and offers a never before seen flexibility and level of control over the fueling of the engine.

Modifying motorcycles for racing or street riding was always popular with their owners. Installing aftermarket performance components such as exhaust systems, air filters or even internal engine modifications are very common. However the stock engine management systems found on the motorcycles of today do not compensate for the improved air flow of these aftermarket components which leads to the engine being operated out of its optimum air-fuel mixture range. In most cases this only means that the output power is below what the given modification would be capable of with correct mixture ratio, but in extreme cases it can lead to engine damage from internal overheating or detonation.

The Motty AFR Tuner was created to solve this problem. It automatically controls the air-fuel ratio of the intake charge according to the user defined target air-fuel mixture ratio map and it continuously maintains this even if new modifications are made to the motorcycle or slow changes like air filter clogging or engine wear take place.

Någon som hört om denna pryl tidigare? Jag hittade den via ett annat forum..

"user defined target air-fuel mixture ratio map "
Låter som en mappning tycker jag i vart fall.

"user defined target air-fuel mixture ratio map "
Låter som en mappning tycker jag i vart fall.

Det är en map där du talar om vad du vill ha för blandningsförhållande vid olika förhållanden sen fixar enheten det automatiskt.

Låter skitbra om den funkar som utlovat, skulle gärna se lite bänkpapper från någon oberoende dock.

Låter skitbra om den funkar som utlovat, skulle gärna se lite bänkpapper från någon oberoende dock.
Japp, det finns många prylar som lovar guld å gröna skogar, men det enda guld dom ger är till dom som säljer eländet.
När jag köpte min gamla Golf kollade jag av ren nyfikenhet runt på nätet efter tillbehör till den. Jag hittade buntvis med olika prylar som allihop skulle ge 10% högre effekt å lite lägre bensinförbrukning. Hade jag stoppat i alla dom hade jag alltså haft 180hk i en bil som drog 0,3. Jo tjena :D

Japp, det finns många prylar som lovar guld å gröna skogar, men det enda guld dom ger är till dom som säljer eländet.
När jag köpte min gamla Golf kollade jag av ren nyfikenhet runt på nätet efter tillbehör till den. Jag hittade buntvis med olika prylar som allihop skulle ge 10% högre effekt å lite lägre bensinförbrukning. Hade jag stoppat i alla dom hade jag alltså haft 180hk i en bil som drog 0,3. Jo tjena :D

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=151867
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=172289&page=1

Verkar fungera :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...