Motorstorm (PS3)

Oddjob skrev:
2401163 Har sett den förr, men tror inte spelet ser så bra ut sen.
om det gör det så är jag imponerad :tummenupp

Grafiken under spelandet kommer knappast se så bra ut. Dessutom hörde jag nyss att konsollen kommer att kosta över 6000 kr + spel då för 500+kr. Det tycker jag är aldeles för dyrt för något som oftast inte räcker i mer en ett år eller två.

Å dom gnäller på att folk tankar saker från nätet. KONSTIGT?

Det ser mer ut enligt denna trailer, http://eu.playstation.com/ps3/images/Motorstorm.mov

Spelet ska lanseras samtidigt som PS3 vilket sker 17:e nov i år. Spelet ser bättre och bättre ut för varje ny batch av screenshots eller trailer som kommer så det närmar sig i varje fall trailern som visades på E3 2005. Den vid E3 var snarare en vision motorstorm än motorstorm isig...

GrimReaper skrev:
Dessutom hörde jag nyss att konsollen kommer att kosta över 6000 kr + spel då för 500+kr. Det tycker jag är aldeles för dyrt för något som oftast inte räcker i mer en ett år eller två.
Jag kommer skaffa en PS3a så fort jag får tillfälle. Filmnörd som man är så får man en Blu-ray-spelare på köpet, och ett system som funkar som "HTPC" med musik/bilder/filmer, webläsare, locationfree värd etc etc, och med 1080p-output.'

Sen gäller det bara att uppgradera projektorn från 720p till en med 1080p. :näsblod

6000:- är ju tokbilligt med tanke på vad man får. Och den kommer garanterat hålla mer än 2 år. ;)

Last edited:
morlock skrev:
2401272Filmnörd som man är så får man en Blu-ray-spelare på köpet, och ett system som funkar som "HTPC" med musik/bilder/filmer, webläsare, locationfree värd etc etc, och med 1080p-output.'

Sen gäller det bara att uppgradera projektorn från 720p till en med 1080p. :näsblod

6000:- är ju tokbilligt med tanke på vad man får. Och den kommer garanterat hålla mer än 2 år. ;)

The what and the what what? :va

Kan man ringa med den oxå? :tungan

Beror väl på vilken verision av ps3:an du ska ha.
Finns juh en med 20gb hd o en med 60.

tror den med 60 kommer kosta 6000 men ingen aning om va den andra kommer kosta

Clifton skrev:
2401766 Beror väl på vilken verision av ps3:an du ska ha.

Verkar inte som om den mindre varianten kommer att finnas i samband med releasen den 17:e nov iaf.

6000:- känns ganska mycket för en spelkonsol men det verkar finnas mängder med finesser.
Får bara hoppas man kan roffa åt sig en den 17:e november :) lär ju gå åt gissar jag på...

Att den bara skulle hålla i 1-2 år är ju inte så troligt. PS2 har funnits sen 2001 eller när var det den kom? Och sen att spelen kostar 500+ är ju ingen nyhet direkt heller.

ädit: finns ganska mycket att kika på här http://ps3.ign.com/ :tummenupp

Last edited:
Det verkar dröja ytterligare ett år innan det blir riktigt värt att köpa tyvärr:

Grand Theft Auto IV isn't scheduled to release on the PS3 and Xbox 360 until October 17, 2007

PS3 är uppskjutet till Mars såg jag på svt text s127 nyss.

Don't kill the messenger som man säger.

RR_Jonas skrev:
2401129 Någon som har sett fler trailers än denna?

http://www.break.com/index/ps3_motorstorm.html

Tycker att det ser sjukt coolt ut, borde kanske skaffa en PS3. Man kan bara fantisera hur bra spelen kommer att se ut när programmerarna verkligen har lärt sig gränserna för PS3:an.

Den trailern är för-renderad så det heter duga.

Clifton skrev:
2401766 Beror väl på vilken verision av ps3:an du ska ha.

Görs det så små hårddiskar ens? 20Gb är ju knappast något att komma med i dagens läge.
Skulle kunna tänka mig att betala en femma å en fimp för en 60Gb disk, mer är den inte värd.

Back