Motorolja kvaliten??

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
tjooo!
är det någon som vet om denna olja är något att ha?? Kan nämligen köpa 14 liter för 600 spänn..
tacksam för snabba svar..
oljan vi pratar om är: MOTO SBK Racing SAE 15W-50 helsyntetiskt olja
från Q8..
Ska använda den till min Husa 650 bra och veta om det är en "värdig" olja till min Husa

Vad jag har förstått så skall det vara en riktigt sjysst olja.
Jag använder den själv till båda mina hojar och den fungerar perfekt. (Suzuki GSX-R600 & KTM 400EXC)

Olja

Kör du Husaberg så satsa på bästa oljan motul oljan är bra den kostar 650 kr för 4 liter.
Att snåla nu gynnar dig inte i längden.
Niclas

Flaskboll skrev:
Kör du Husaberg så satsa på bästa oljan motul oljan är bra den kostar 650 kr för 4 liter.
Att snåla nu gynnar dig inte i längden.
Niclas

snålar gör ja inte men om man kan komma över ett billigt parti plja så är de ju inte fel...Är bara intresserad om den oljan duger till min hoj :va

Kört på den oljan i två sessonger nu, körde på motul i början men den är för jävulskt dyr. Växellådan lirar lite bättre med SBK oljan enligt min åsikt och hojen funkar kanon i övrigt. 56 spänn litern på Alvhems livs för er som bor runt göteborgsområdet, som hittat !

tellskog skrev:
Kört på den oljan i två sessonger nu, körde på motul i början men den är för jävulskt dyr. Växellådan lirar lite bättre med SBK oljan enligt min åsikt och hojen funkar kanon i övrigt. 56 spänn litern på Alvhems livs för er som bor runt göteborgsområdet, som hittat !
De flesta i Älvengens crosslag kör på den oljan liksom jag. Jag har kör med den i 4år utan några problem :tummenupp

Som talare ovan 56kr liten på svenssons livs i Alvhem!

Kört med SBK sen 2003, inte fått några problem pga oljan iallafall.

Inget alls fel på den oljan! :tummenupp För en husa är det viktigare att du byter olja OFTA än att du kör på bra och dyr olja.

SBK oljan är ingen billig skit, kostar 150 litern om man köper den på OK Q8 har jag för mig...

Titta åtminstone på klassningen för oljan. Säger iaf mer och viktigare saker än priset.
/u

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...