Motorlampa lyser på Triumph st 2003

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hello,

Den gick som en klocka småstarade ett par gånger och sen när jag skulle starta igen så fanns det inte tillräcklig kraft i batteriet. Aha tänkte jag den har ju stått länge och startats mycket på senaste tiden utan att ha körts några länge sträckor. Rullade då igång hojen och såg att motorlampan lyser så jag vände om körde in i garaget igen. Provade att ladda batteriet och efter ett par timmar med laddare så startade den som vanligt men motorlampan lyser fortfarande.

Jag undrar vad detta kan bero på? Kan det vara så enkelt att lampan bara fått tuppjuck av dåligt batteri? Kan det vara dålig kontakt till batteriet?

Vad tror ni, har ni varit med om något liknande??

Var ute och körde en sväng på typ 8km. Märke ingen skillnad i motor och gång. Dock lös lampan hela tiden !

På speed triplarna (jag hade en 05a) kunde varningslampan lysa ett tag om man ex. haft batteriet urkopplat. Efter ett antal varm och kallstarter släcktes den.

Prova att starta några gånger till så tror jag den kommer släckas.

3 eller 5 varm/kall cykler o sen slockar den. Förutsatt att det inte är något fel dårå:)

Okej! Tackar, ska ändra ringa verkstaden då det är garanti på skiten ändå! Dom är ju aukt. triumph så dom kanske känner till problemet!

Den släcks efter ca 20 starter. Jag hade en daytona som jag råka ut för samma sak. där hade ena polen på batteriet släppt så det vart dålig kontakt så ta de lugnt den släcks så småningom

Ringde verkstaden och dom sa att det är normalt att lampan tänds efter att batteriet varit dåligt. Släcks igen efter cva 20 lyckade starter/ av dom!!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!