Motorhaveri

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Efter en säsong med många krascher och almänt kass körning så avslutade jag med att rasa motorn :huvet Jag söker nu en motor till en Honda cbr 600 -01-02 (utan sprut och el). Om ni vet någon som har en fräsh eller så, skicka gärna ett PM.

Vad har gått sönder? På en supersport byter man ju ut ventiler och kolvar ibland. Om det är nått sånt som sagt upp sig så gör en storservice?

Tja, du köper min hoj så har du extradelar i överflöd. Eller om du måste köra kittat så blir det nog till att beställa nya kitdelar. Men då är nog en nyare hoj ett billigare alternativ.

Axxexs skrev:
Vad har gått sönder? På en supersport byter man ju ut ventiler och kolvar ibland. Om det är nått sånt som sagt upp sig så gör en storservice?

Tvåans vevlager har gett upp så kolven har slått i toppen lite lätt, men det är ingen fara med toppen. Därimot är koven, vevstake, cylinderfoder och veven kass. Blir billagare att flytta över alla kittdelar till en ny motor i stället för att renovera den jag har. Slipa veven med nya överdim lager osv går ju på minst 4000:- + ny kolv osv.

Victor skrev:
Tja, du köper min hoj så har du extradelar i överflöd. Eller om du måste köra kittat så blir det nog till att beställa nya kitdelar. Men då är nog en nyare hoj ett billigare alternativ.

Hmmm, undra om jag skall köpar en hoj för 35 eller en motor för ca 6000:- som jag behöver :va

Någon som vet om det är någon skillnad på 99-00 motor och 01-02 förutom att det är insprut på 01-02, passar 01:ans topp och växellåda på en 99-00 motor?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back