Motorhaveri RS!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hej!

Ja då kan min säsong kanske vara över för i år. :död

När jag var ute o körde sist så small det till i motorn. Den slutade varva och den orkade inte dra mer. När jag stannade så dog den, och nu går den inte igång igen.
Vi tror att det är en kolvring som har gått och ska pilla sönder den imorgon och se hur det ser ut.
Den går fortfarande runt med startmotorn men det poffar bara och den startar inte.

Jag hoppas verkligen att den inte har repats för mycket i cylindern.

Jag har hört att man kan hona (stavning) om cylindern om det inte är stora repor.

En ny cylinder o kolv ska tydligen gå på 11 000 kr :huvet

--------------------------------------------------------------------------

Mina frågor är nu om någon vet nån med snabba leveranser av kolv, kolvringar etc. Vad som nu kan komma att behövas?

Någon som vet var man kan hona om cylindern?

Har även läst här på forumet om omnicalisering (stavning?) av cylinder och undrar vad detta är för något?


Väldigt tacksam för svar!

Mvh
Stoffe
 
maila den här killen och fråga om han kan hjälpa dig.... bjorn@racingkonsult.com

Edit: han hjälpte mig...förmodligen får ja min cyinder och ny kolv om 1 vecka skickade de för en vecka sen...han är grymmt snabb och väldigt bra service.... :tummenupp
 
stoooffe skrev:
Tack jag ska mejla honom direkt och fråga!

räkna me att du kommer få byta

kolv, kolvring, nållager, kolvbult, nicasila om cylinder, om du har otur svetsa!

Så där blev det för mig också en gång... då hade kolven gått av i framkant

edit för typ 300 euro så får du en ny färdig renoverad skickad till dig direkt i utbyte mot att du lämnar den nu har till dom :tummenupp org cylinder
 

Bifogat

  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    15.6 KB · Visningar: 97
Jag fick en nynikasilerad cylinder och en kolvsats för 3900kr...då behövdes min cylinder svtesas och de blev en wisecokolv...han fixar degen (allt så att säga).......
 
zpeppy skrev:
Jag fick en nynikasilerad cylinder och en kolvsats för 3900kr...då behövdes min cylinder svtesas och de blev en wisecokolv...han fixar degen (allt så att säga).......

glöm inte fråga om priset för det skiljer ju en del på en tzr å en aprilia
 
varför varför försöka starta?? förstår inte.. det blir bara värre..


men riv motorn och byt ramlager också, om du inte vill byta det sen igen..

runt 4000kr kommer du undan..
 
Jag köpte min hoj skuren, Knastret hade letat upp sig i loppet
och gjort nån riktigt rejäl repa.

Mejlade Ebos och frågade, dom kunde nicasila om cylindern och
stripa den och allt för 2000 kr, osså köpte jag kolv och lager på
addemoto.se (har jag för mig, var ett tag sen) som gick på drygt
1000 kr.

Blev inte så dyrt. Så hojen köpte jag för 8 kkr och fixa upp den för 3 kkr då :tummenupp

Det tog iofs ca 2 månader från att jag skicka till att det kom tillbaka,
skulle tydligen till England och nicasilas om där :3freak

http://www.ebos.se/index.asp
 
Last edited:
nomolas skrev:
Jag köpte min hoj skuren, Knastret hade letat upp sig i loppet
och gjort nån riktigt rejäl repa.

Mejlade Ebos och frågade, dom kunde nicasila om cylindern och
stripa den och allt för 2000 kr, osså köpte jag kolv och lager på
addemoto.se (har jag för mig, var ett tag sen) som gick på drygt
1000 kr.

Blev inte så dyrt. Så hojen köpte jag för 8 kkr och fixa upp den för 3 kkr då :tummenupp

Det tog iofs ca 2 månader från att jag skicka till att det kom tillbaka,
skulle tydligen till England och nicasilas om där :3freak

http://www.ebos.se/index.asp
köpte du en skuren NS för 8k!!!.. :kocko
 
Nu har jag tagit av toppen och kollat ner och det verkar som om jag kan ha haft världens jävla tur.

En bit av kolven har bränts och det verkar som om den biten har flugit ut i avgassystemet utan att repa cylindern ett skit. :)

Så if cylindern inte e repad längre ner så är det nog bara kolv som ska bytas. :)
 

Bifogat

  • S42000052.JPG
    S42000052.JPG
    80.3 KB · Visningar: 74
stoooffe skrev:
Nu har jag tagit av toppen och kollat ner och det verkar som om jag kan ha haft världens jävla tur.

En bit av kolven har bränts och det verkar som om den biten har flugit ut i avgassystemet utan att repa cylindern ett skit. :)

Så if cylindern inte e repad längre ner så är det nog bara kolv som ska bytas. :)


Hona cylindern iaf...
 
stoooffe skrev:
Nu har jag tagit av toppen och kollat ner och det verkar som om jag kan ha haft världens jävla tur.

En bit av kolven har bränts och det verkar som om den biten har flugit ut i avgassystemet utan att repa cylindern ett skit. :)

Så if cylindern inte e repad längre ner så är det nog bara kolv som ska bytas. :)

gämför med bilden .. ja la upp

va var det jag sa :hihi

Jag fick en liten repa i cyl och hack i utblåskanalen... kvadad avgasport också!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top