Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej lånar tråden lite. fick min dirtbike igår (125-A) och bakdäcket är helt löst redan typ? det är fastskruvat men alla ekrar är lösa typ. likadant på polarns fiddy. Varför är det så här? har ju inte ens kört vårtslöst med den. Nån som fått samma "fel"??
![]()
![]()
Hej lånar tråden lite. fick min dirtbike igår (125-A) och bakdäcket är helt löst redan typ? det är fastskruvat men alla ekrar är lösa typ. likadant på polarns fiddy. Varför är det så här? har ju inte ens kört vårtslöst med den. Nån som fått samma "fel"??
![]()
![]()
Jag fattar inte hur dom tänker när dom säger att man ska spänna ekrarna själv. Jag fick hem min fiddy (Deluxe 125-A2) i fredags, och jag var såklart naiv och kollade inte så att allt var fastdraget ordentligt. fiddyn gick utmärkt första dagen, men dag två så upptäckte jag att näst intill varenda eker på bakhjulet var ospänd.
Att spänna ekrar själv är inget lätt arbete eftersom man vill ha hjulet centrerat och ekrarna raka. Hur har det gått för er med era hjul och hur har ni löst era problem?
Jag har två olika grejer jag tänkt testa.
1. Höra av mig till motorhandel.se och be dom skicka ett nytt bakhjul till mig med ett retur-emballage, så jag kan skicka tillbaks det gamla med ospända ekrar
2. höra av mig till motorhandel.se och be dom om pengar så att jag kan lämna in hjulet på en verkstad och få ekrarna spända och hjulet riktat. Att ekrarna är ospända är ju inte mitt fel direkt, eller hur?
Själv har jag alltid tagit förgivet att man SJÄLV ska spänna ekrarna på NYA FÄLGAR..... A och O
Tycker du har dig själv att skylla.
Men sen så brister säkert kvaliten på dessa fälgar, som nån sa så gick det inte att spänna.
Och de va nån som skrev att hjulet måste centreras osv, det hadde inte behövs om du hade underhållit dina ekrar innan allt blivit skevt.
Kan hända att man får dra åt ekrarna ett flertal gånger på nya saker.
Dom verkar reko men dom förstår nog inte vad det är för skräp dom tar hem från kina.![]()
Att motorhandel skulle ge dig en ny fälg skulle jag aldrig gjort om jag var dom, anser att detta är ditt fel såvida dom går att spänna, är det gängpaj på någon av dom så anser jag dock att det är fabrikations-fel och då är det en helt annan sak.
Att axlarna är av dålig kvalité är dock känt och knappast begränsat till motoX eller orions produkter. Köp ett ordentligt rundjärn på 12mm istället och gänga lite på ena sidan och svetsa fast ett bulthuvud på andra sidan.. Blir 10gånger starkare än orginal.
Du får inte bättre grejer av att beställa nytt egentligen.
förstår inte tråden från första början, dvs varför motorhandel.se har blivit utsatt för direkt mobbning? alla andra sidor som säljer dessa produkter är precis likadana, dock till ett lite högre pris. folk som köper från dom verkar dock förstå att detta är grejer som behöver underhåll och iaf lite motor och meck vett!
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |