Motorcykelmekaniker Köping

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Hej jag tänkte höra hur stort intresset är för att ha en MC-verkstad/reservdelsförsäljare i Köping?

Har planer på att öppna men behöver då veta att det finns kundunderlag. Om det öppnas kommer det till en början bara göras enklare servicar och sälja diverse delar. Utvidgas självklart allt eftersom!

Prata gärna med nära och kära som kör motorcykel och hör av er!

//Thom

Jag tror mycket väl det skulle kunna fungera i Köping, det finns ju INGET sådan varken för moped, mc varken i Köping eller Kungsör med. Arboga har ju Italia Bike och "halvskojaren" om det finns kvar:va:vavid Lecafabriken. I Fellingsbro finns 2 mc firmor, euro wheels vet jag kan serva, men om det blir bra är en annan femma.

Vi hade ju Action sports som såldes till eurowheels, vet att Action fick förfrågningar på rep/service med de var mer inne på att sälja mycket och nytt då Pararellimporten gjorde att det krängdes hojar som tusan.

Personligen skulle jag kunna leja bort sådant jag inte vill göra själv, med tanke på att mc förare blir allt äldre och åteväxten sämre, så finns flisen och viljan saknas för så simpla saker som att byta olja och filter, mycket krombågar med lättåkomlig service med:tummenupp

Börja i liten hobbyskala utan att ta på dig stora skulder fungerar det expandera, fungerar det inte så lägg ner, väx inte för fort heller om det går bra.:)

Last edited:
Håller med Sportis att börja i liten skala.
Servisar är en bra start å mindre reparationer som inte kräver specialverktyg.

Fungerar de bra så kommer de ramla in pengar som går att satsa i mera utrustning :tummenupp

Ett tips när man fixar med sporthojar e att tillverka sin egna hyllsystem för att kunna lägga upp lackdetaljer såsom kåpor, tank. Så man inte skarar å repar lacken. De var något som ofta saknas på verkstäder å man kunde se saker spridda på golvet å bara tar plats i onödan.

Jag fixade eget hyllsystem med att svetsa ram av 4-kantrör å såga till spånskivor som målades å man lade tunt skumgummi så var de klart :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman