Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Marcus skrev:"...då tyckte polispatrullen att det var dags att avsluta vansinnesfärden. När han saktade in vid rondellen bestämde de sig för att dutta in i honom. När de gjorde det flög han över asfaltskanten, säger polisbefäl Anders Lindberg på plats."
Trevliga metoder snuten har att stanna motorcyklister som smiter...![]()
Precis! Det var det jag reagerade på när jag läste om händelsen. Kan inte polisen stå för vad dom har gjort ska dom inte vara poliser. Oavsett om dom gjort rätt eller fel.Mange skrev:inte nog med att de "bara" ska "dutta" in i honom, utan de håller dessutom på att ändra sin uppgifter åt det felaktiga hållet enligt många vittnen![]()
Självklart! Själv tycker jag polisen bör ha rätt till bra mycket grovare metoder mot lagbrytare än vad dom har idag. Men det skumma är ju att dom ändrade sin historiaelectronaut skrev:Tycker polisen gjorde rätt i det här fallet. Det kan mycket väl ha varit nåns stulna mc som prejades. Och en hojtjuv till i polisens register klagar inte jag över. Det hade varit bättre om föraren av mcn hade stannat direkt och inte försökt dra polisen. Ger man sig in i en polisjakt tycker jag att man får skylla sig själv om man blir prejad.
Marals76 skrev:Lite sant som electr.... säger fast inte fan ska man få duttaen mcförare herre gud fattar de inte hur personen i fråga kan skadas. Det värsta av allt är väl att polisen klarar sig helt utan anmärkning ur denna situationen, inte konstigt att folk tappar förtroendet för dem. Dock var det ju bra att denna förare ej kom undan då cykeln troligen var snodd (lite spekulation från min sida)
electronaut skrev:Jag tror snarare folk tappar förtroendet för polisen pga. av att dom inte gör något. Om det var min stulna mc som dom jagade hade jag blivit grymt besviken om dom bara hade låtit den åka. En person på snodd mc stannar knappast frivilligt.
zykl0n skrev:Tror även att vi kan tacka Ghost och GIS för de lite brutalare poliserna.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |