Motorcykelåka ÄR bra för dig - Nu bevisat!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Undrar om man få friskvårdsbidrag för sitt MC åkande med hänvisning till denna undersökning. Min förra arbetsgivare bidrog till gymkort a' 4000:- om året, skall fråga nästa om man kan ta det till däck till hojjen i stället :)

Observera att testen gällde gamlingar på 40 - 50 år. För yngre förare har ingen studie genomförts. Man är inte äldre än man känner sig.

Observera att testen gällde gamlingar på 40 - 50 år. För yngre förare har ingen studie genomförts. Man är inte äldre än man känner sig.

Hörru herr dysterkvist! :tungan

En vacker dag sitter du där du med! :D

Och det stod ju faktiskt inte heler att mc-åkning gör unga/yngre människor arroganta och insinuanta! ;) :hihi
Jag tror faktiskt att även DE påverkas positivt!

F-n heller, jag har redan passerat bäst-före-datum, så jag njuter av artikeln. Nu kan man slå fakta i pannbenet på "avundsjuka" kompisar i ens egen ålder.

F-n heller, jag har redan passerat bäst-före-datum, så jag njuter av artikeln. Nu kan man slå fakta i pannbenet på "avundsjuka" kompisar i ens egen ålder.

Så är det! :fakta

För det vet ju alla tjejer att hojåkare är VVV

Det är kul att läsa något annat än hur farligt etc. de är att köra motorcykel. Tydligen fanns det ändå en tidigare passion för mc då "Alla deltagare hade mc-körkort men ingen hade åkt mc på minst tio år.". Men kul att höra ändå:)

Bra att få det bevisat. I vissa fall går föryngringen väldigt fort. Min far är en sansad pensionär, men när han fick testa min hoj tog det bara en kvart innan han började försöka rycka upp den på bakslangen. :näsblod

Härligt! Den artikeln får man spara och visa alla som bara tycker det är farligt med mc. Det är nu bevisat att det faktiskt är NYTTIGT också... :tummenupp

Fast minskar cool-faktorn nu?
"NYTTIGT" brukar liksom ha den effekten... :tungan

Ingen fara

Härligt!
Den artikeln får man spara och visa alla som bara tycker det är farligt med mc.
Det är nu bevisat att det faktiskt är NYTTIGT också... :tummenupp

Fast minskar cool-faktorn nu?
"NYTTIGT" brukar liksom ha den effekten... :tungan

Det är också nyttigt att ha passionerad kärlek och sex i sin vardag vilket håller en friskare och ungdomligare, det är också bevisat :fakta
Ingen verkar ha skrämts av "nyttighetsaspekten" på den fronten så jag tror hojåkandet är ohotat.. :tummenupp

Det är också nyttigt att ha passionerad kärlek och sex i sin vardag vilket håller en friskare och ungdomligare, det är också bevisat :fakta
Ingen verkar ha skrämts av "nyttighetsaspekten" på den fronten så jag tror hojåkandet är ohotat.. :tummenupp

Kloka ord! Du har kört mycket hoj, va? :hihi

Kloka ord! Du har kört mycket hoj, va? :hihi

Inte så mycket som jag önskat :gnissla
Tyvärr :(

Att fråga arbetsgivaren om sponsring till hoj, I mean "friskvårdsbidrag" :)
kanske inte vore en sån dum idè om det nu klassas som hälsosamt och nyttigt! :fattartil :banana

Börjar våren göra sig påmind?:hihi

Jo, såg flera hojar ute på vift igår och jag tycker faktiskt man kan ha lite respekt för sin omgivning och hålla sådana aktiviteter hemmavid, alternativt på bana! :mad:
Usch, respektlöst är vad det är! :mad:

Last edited:
Tror det har fler effekter än de påtalar i artikeln:

Från det att du ställer in hojen i garaget på senhösten. (Då du känner dig ganska "mätt" för tillfället men också väldigt nöjd över att du överlevt säsongen. Samtidigt som du flinar lite inombords över allt nytt folk du lärt känna, alla gånger "det varit nära" och allt konstigt du fick uppleva på Lelle.)

...Tills nu så har din längtan, ditt begär vuxit sig starkare för var dag som går. Med minnena kvar så överlever du vinter-säsongen och har för drygt en månad sen installerat MotoGP 2008 och drömmer att du kör hoj igen.

Nu när du sett de första hojarna på gatan och lagt handpenning på den där nya hojen du trånat efter sen i maj förra året så känner du att det exploderar när som helst.

Du tar hojen på en första tur, hojen är vintertrött när du startar den första gången men kvicknar snabbt till. Ljudet är välbekant, men åhh så skönt. Låter nästan lite högre och coolare än när du ställde in den i höstas. Du kommer snabbt in i förra säsongen (tror du). Upp på bakhjulet, ner med en duns och då slår det dig: Du är ringrosting. Men jävlar vad lycklig (och frusen) du kommer in igen och tar en cig på balkongen med telefonen i högsta hugg för att ringa polaren som ännu inte ställt på sin hoj.

Bestämmer att nästa gång det är torr asfalt när du vaknar så ska du ta hojen till jobbet. Sagt och gjort! Efter en färd i 2 plusgrader så tror du att du ska förlora fingrarna.

Men det spelar ingen roll, MC-säsongen är igång nu och du har överlevt vintern på känslan från förra mc-säsongen.

(Och du har inte heller åldrats sen i oktober)

Kan trösta dig med att hon inte förstod min första fråga heller ,eller alternativt klurade sig förbi den lite snyggt.:hihi

Jo - jag såg att det bommades där med, men det hade verkat så onödigt nedlåtande att samtidigt påpeka det OXÅ! :D

@D-honung: :krama

Dirty talk

Tror det har fler effekter än de påtalar:

Från det att du ställer in i garaget på senhösten...
Då du känner dig ganska "mätt" för tillfället men också väldigt nöjd över att du överlevt säsongen.
Samtidigt som du flinar lite inombords över allt nytt folk du lärt känna,
alla gånger "det varit nära" och allt konstigt du fick uppleva på Lelle.

...Tills nu så har din längtan, ditt begär vuxit sig starkare för var dag som går. Med minnena kvar så överlever du vinter-säsongen och drömmer att du körpå igen.

Nu när du sett de första på gatan och lagt händerna på den där nya du trånat efter sen i maj förra året så känner du att det exploderar när som helst.

Du tar en första tur, är vintertrött när du startar den första gången men kvicknar snabbt till.
Ljudet är välbekant, men åhh så skönt.
Låter nästan lite högre och coolare än när du ställde in den i höstas.
Du kommer snabbt in i förra säsongen (tror du).
Upp, ner med en duns och då slår det dig:
Du är ringrosting.
Men jävlar vad lycklig (och frusen) du kommer in igen och tar en cig på balkongen med telefonen i högsta hugg för att ringa polaren som inte ännu ställt på sin.

Bestämmer att nästa gång du vaknar så ska du till jobbet.
Sagt och gjort! Efter en färd så tror du att du ska förlora fingrarna.

Men det spelar ingen roll, säsongen är igång nu och du har överlevt vintern på känslan från förra säsongen.

(Och du har inte heller åldrats sen i oktober)

:tummenupp :hihi
Tralala lala :vissel ..."det som göms i snö kommer upp i tö"

Jo - jag såg att det bommades där med, men det hade verkat så onödigt nedlåtande att samtidigt påpeka det OXÅ! :D

@D-honung: :krama

:confused: ..vad är det alla egentligen snackar om?

;)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...