Motorbyte Gixxer

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hej

Jag har en Gixxer K3 med motorhaveri och jag har äntligen hittat en motor.
Det är dock en K1 motor men vid tidigare efterforskning så ska skillnaderna vara mkt små (något om 8bit istället för 16bit från vevaxelpositionssensor o något mer) så det skulle fungera utan några större problem.

Men jag kan inte längre hitta var jag fick tag i den informationen.
Dessutom när jag söker idag så hittar jag info om att vissa oljeslangar gick på utsidan av K1 motorn medans de i K3 gick på insidan osv osv.

Så min fråga är enkel:

Har någon här satt i en K1-K2 motor i ett K3-K4 chassi och isåfall vad behöver jag göra?

Jag har min gamla motor kvar med vevaxelhaveri så jag kan plocka delar från den om det behövs.
Dessutom levereras den nya motorn utan startmotor, generator och insprut så de måste plockas över oavsett.

Tacksam för svar.
Mvh Jocke
 
K1 har 16 bitars insprutning och k3 har 32, det är lite annorlunda flöde i toppen på k3/4 och dom enda oljeslangar som sitter på utsidan är till oljekylaren och dom är lika..
Har bytt åt andra hållet K3->K1 och det funka utan problem.

Om du vill göra dig av med din rasade motor så är jag intresserad, även dom delar som är trasiga är jag intresserad av..
 
Tack för svar.
Efter lite sök på nätet så verkar ett byte åt andra hållet innefatta byten av diverse kablage o rätt ECU o så vidare så jag passar o väntar på en K3-K4 motor istället.
Då jag inte vet vad jag får tag i just nu så är jag inte intresserad av att sälja av det gamla.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top