bmwjohan
För farlig för allmänheten
Nu har jag fått samma problem med tre hojar. Motorcrosshojar. Hojarna börjar låta lite dovt och tappar kraft i motorn. Blir även lite mer vibrationer i motorn. Jag har fått så här med tre hojar nu. Först var det min yamaha 250 2-takt som började hålla på så här. Då sålde jag den. Sen var det min ktm 525. Den har jag ställt i garaget efter att jag gett upp efter massor av felsökning, och sen så köpte jag en yamaha 450. Nu har den blivit likadan efter ca 25 timmar på banan. Både med ktm 525'an och yamaha 450'in så har jag plockat isär rätt mycket och kan garantera att följande grejer är bra och kollade:
* Kolv och cylinder bra skick.
* Nya kolvringar monterade.
* Ventiler står helt korrekt.
* Motorfästen hårt åtdragna.
* Alla lager och sånt bytta i kopplingskorg och inget glapp i kopplingskorg.
* Båda hojarna startar alltid på första kicken, varm som kall.
* Jag har varit jättenoga med båda hojarna med att kolla ventiler ofta, göra rent luftfilter varje gång, byta olja var femte timma.
Jag fattar inte vad det är för fel på hojarna? Börjar bli vansinnig på det här nu. Crosshojarna går bara sönder hela tiden. Det känns som att jag mekar minst 3-4 timmar för varje timme jag får på banan.
På 450'in känns det som att motorn blir lite varmare än den brukar, men kylvätskenivån är bra och kylvätskan helt ny.
Vad tror ni det kan va. Är det vevpartilager som är dåliga eller vad kan det vara?
* Kolv och cylinder bra skick.
* Nya kolvringar monterade.
* Ventiler står helt korrekt.
* Motorfästen hårt åtdragna.
* Alla lager och sånt bytta i kopplingskorg och inget glapp i kopplingskorg.
* Båda hojarna startar alltid på första kicken, varm som kall.
* Jag har varit jättenoga med båda hojarna med att kolla ventiler ofta, göra rent luftfilter varje gång, byta olja var femte timma.
Jag fattar inte vad det är för fel på hojarna? Börjar bli vansinnig på det här nu. Crosshojarna går bara sönder hela tiden. Det känns som att jag mekar minst 3-4 timmar för varje timme jag får på banan.
På 450'in känns det som att motorn blir lite varmare än den brukar, men kylvätskenivån är bra och kylvätskan helt ny.
Vad tror ni det kan va. Är det vevpartilager som är dåliga eller vad kan det vara?