Motomaster

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Hej!

står lite i valet o kvalet mellan att köpa ett supermoto brake kit till min exc 450 med ok o pump o hela kalaset eller bara gå för en större skiva med adapter. Någon som har några tips om vilken väg som är rätt att gå?

Beror helt på vad du ska använda grejerna till.
Motomaster är faktiskt det enda märket på prylar som jag inte rekomenderar nån att köpa.
Bromspumparna brukar tappa tryck, vara otäta. Jag vet en som köpte en bromsskiva Motomaster som bara äter bromsbelägg.

VMX har en broms som är väldigt prisvärd. Annars går det att få tag på begagnade grejer för rätt rimliga pengar. Facebookgruppen köp och sälj supermotard kan vara bra att följa.

Beror helt på vad du ska använda grejerna till.
Motomaster är faktiskt det enda märket på prylar som jag inte rekomenderar nån att köpa.
Bromspumparna brukar tappa tryck, vara otäta. Jag vet en som köpte en bromsskiva Motomaster som bara äter bromsbelägg.

VMX har en broms som är väldigt prisvärd. Annars går det att få tag på begagnade grejer för rätt rimliga pengar. Facebookgruppen köp och sälj supermotard kan vara bra att följa.
Okej, jag förstår. Självklart är begagnat marknaden något jag får kika på, använder min hoj främst för att åka på bakhjulet och bara ”leka” med hojen. Kommer gå på bana någon gån per säsong men primärt stunt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti