Motomaster bromsskiva

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag har skruvat dit en Motomaster skiva,flytande 320mm till originalok och jäklar vad konstig bromsen blev.Tar ojämnt och hugger som fan ibland,som om den skulle vara skev eller nåt.Det borde den inte vara direkt ur kartong tycker jag.Den verkar vara förzinkad,kanske blir bättre när det nött till sig lite :confused:

Det finns folk som bromsat dessa skivor skeva. Själv har jag inte haft några problem, men körde bara med skivan i en månad ca till motardkittet. Efter det har den fått tjänstgöra som vinterskiva på 21"-hjulet för isbana m.m.

Viktigt att den monteras rätt, så att den inte trycks snett i oket.

Busaberg skrev:
Jag har skruvat dit en Motomaster skiva,flytande 320mm till originalok och jäklar vad konstig bromsen blev.Tar ojämnt och hugger som fan ibland,som om den skulle vara skev eller nåt.Det borde den inte vara direkt ur kartong tycker jag.Den verkar vara förzinkad,kanske blir bättre när det nött till sig lite :confused:

Fråga om du får lägga pengar emellan till ett BERINGER -kit istället.... eller så kör du med orginalskivan (ktm´s halvflytande) och distansen........

EDIT: Jag menar orginalskivan till motarderna (320mm) då funkar det med hastighetsmätaren oxå utan trassel med att limma dit en magnet.

Jag har samma broblem på min xr 650. När jag pratade men dom som jag har köpt bromsskivan av så sa dom, att de kunde pulsera i bromsgreppet under inkörning av bromsskivan.

Dom sa att de blev en beläggning på bromsklossarna och bromsskivan när man har satt ditt ny skiva och nya klossar. Som man måste nöta bort

blir de inte bra så får jag väl fara å klaga. Pengar tillbaka! Å så blir de å köpa en isr skiva eller nåt. som man vet att de är bra kvalitet på :fakta

Finns även folk här i Lidköping som har bromsat dessa skeva. Verkar inte vara något toppkvalitet direkt...

- Johan

TomK skrev:
Det finns folk som bromsat dessa skivor skeva. Själv har jag inte haft några problem, men körde bara med skivan i en månad ca till motardkittet. Efter det har den fått tjänstgöra som vinterskiva på 21"-hjulet för isbana m.m.

Viktigt att den monteras rätt, så att den inte trycks snett i oket.

Ante M skrev:
blir de inte bra så får jag väl fara å klaga. Pengar tillbaka! Å så blir de å köpa en isr skiva eller nåt. som man vet att de är bra kvalitet på :fakta
Det är nog lika bra att du går och klagar direkt.Min skiva blev definitivt inte bättre efter inkörning.Den hade inte slagit sig,utan var ojämn i tjockleken ca 6/100 har jag för mig.På Gelleråsen skakade det så man blev yr i huvet i bromsningen före Trösen :crash Jag fick lämna tillbaka skivan + 2500:- och så fick jag ett Beringer-kit istället :tummenupp Motomaster streetdisc :zpy :zpy

Busaberg skrev:
Det är nog lika bra att du går och klagar direkt.Min skiva blev definitivt inte bättre efter inkörning.Den hade inte slagit sig,utan var ojämn i tjockleken ca 6/100 har jag för mig.På Gelleråsen skakade det så man blev yr i huvet i bromsningen före Trösen :crash Jag fick lämna tillbaka skivan + 2500:- och så fick jag ett Beringer-kit istället :tummenupp Motomaster streetdisc :zpy :zpy
Jag ska då fara ut å köra i morgon. Har den inte gått till sig så åker jag tillbaka på måndag!

Vart kan man köpa ISR grejjor? Har dem någon hemsida? Irs hemsida fungerar ej så man kan ju inte kolla och läsa om deras produkter.

Är det bra kvalitet på deras grejer?
Är dem dyra?

Magnus J. skrev:
Vart kan man köpa ISR grejjor? Har dem någon hemsida? Irs hemsida fungerar ej så man kan ju inte kolla och läsa om deras produkter.

Är det bra kvalitet på deras grejer?
Är dem dyra?
http://www.isr-brakes.se/ de är bara å ringa. En 320mm skiva kostar ca 2500kr kvalitet= :tummenupp

Last edited:
Jag kör med en motomaster-raceskiva och den lyckas i alla fall inte jag att förstöra. Jag har bromsat mig förbi plastraketer varje vecka på sviestad i sommar och är totalnöjd med skivan.

/HW

Jo, den där räserskivan är det många här istan som åker med oxå, verkar funka skitbra. MEN det är nog streetdiscen som muppat sig, den e ju 4mm å räserskivan 5mm tjock.

HW skrev:
Jag kör med en motomaster-raceskiva och den lyckas i alla fall inte jag att förstöra. Jag har bromsat mig förbi plastraketer varje vecka på sviestad i sommar och är totalnöjd med skivan.

/HW

Jag har då varit ute å kört idag, skivan verkar då funka bättre nu, men riktigt bra är de inte. Jag tycker att den tar lite dåligt

Ante M skrev:
Jag har då varit ute å kört idag, skivan verkar då funka bättre nu, men riktigt bra är de inte. Jag tycker att den tar lite dåligt

Räserskivan och räserbelägg...det blir ett enormt bett i bromsen efter det!!

/HW

Det är stor skillnad, både på bromsverkan och slitage. Både belägg och skiva slits mer med räcerbelägg men vad fan gör det?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT