MotoGuzzi Griso?

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
1150465700image.jpg

Har sökt lite på forumet och läst men inte riktigt hittat så mycket användbar information om denna, fick mitt MC kort i år, har en Kawasaki ER-5 och tänkte gå upp ett snäpp till nästa år, kollade lite på avamc efter denna, tycker den e snygg, skön att sitta på men har inte provkört den än..

Finns säkert någon här som har provkört den, äger en eller liknande som kan säga lite om den är värd pengarna? Hur funkar den? Kända fel? osv..

reddevil skrev:
2276232 [
Har sökt lite på forumet och läst men inte riktigt hittat så mycket användbar information om denna, fick mitt MC kort i år, har en Kawasaki ER-5 och tänkte gå upp ett snäpp till nästa år, kollade lite på avamc efter denna, tycker den e snygg, skön att sitta på men har inte provkört den än..

Finns säkert någon här som har provkört den, äger en eller liknande som kan säga lite om den är värd pengarna? Hur funkar den? Kända fel? osv..

kända fel..nja..den är väl ny för året eller :va
är nog ingen som äger en här,,
men kanske nån som provkört..

motorn o kardanen var ju inte de coolaste :rolleyes:

Polaren har precis hämtat ut sin Grisso 850. Otroligt skön glidarhoj. Inget effektmonster kanske. Han har inte en chans mot min Z 750. Men den har bra vrid och ett fantastiskt skönt ljud. Så är man ute efter en härlig hoj att glida runt med soliga dagar, så är det en toppenhoj. Men vill man ha en med mycket ös, och kunna lägga ner med knäskrap i hårnålskurvor ska man nog se sig om efter någon annan

Har bara provsuttit och kikat på den...tycker den ser jävligt cool ut. Och Moto Guzzi är ju inget dussinmärke...

Den var ju riktigt läcker =) Skönt att slippa sträcka och smörja kedja var hundrade mil eller när man nu själv har valt att lägga intervallet.

Exakt, är inte ute efter en effekt hoj utan en snygg trevlig härlig hoj med mer klös i än min ER-5:a..

Får ta och åka ner till avamc och provköra om man nu får det och se själv hur den känns..

MotoGuzzi förövrigt då? bra märke? håller grejerna eller är det sånt som pajar stup i kvarten med mega dyra service åtgärder och reservdelar?

Då tror jag nog att du kommer att bli nöjd med den, Jäkligt skön att köra. Jag kan rekommendera att ta kontakt Guzzi-center i Järfälla i stället, dom är bra mycket trevligare än Ava mc

Guzzi

Polaren har en Moto Guzzi Le Mans som han är nöjd med. Bytte i och för sig orginalpipan till ett 4-1 system som låter helt underbart. Han köpte sin Guzzi i Guzzi Centret i Järfälla/Veddesta (http://www.guzzicenter.se/) och är nöjd med dom.

Dom har dessutom Aprilia (hade sist jag var där en 05 Factory) om du vill ha en sportigare variant.

Lycka till. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...