MotoGP Donington

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
MotoGP Donington.

Hittade ingen tråd med eftersnack av dagens MotoGP-race.

Kanske för att det inte finns så mycket att säga. Det var ju inte speciellt spännande. Dock blev poängställningen i sammandraget gynnsam: Biaggi och Gibernau på samma poäng. Rossi före men inom räckhåll.

Det kanske känns tjatigt, men: Var det någon annan än jag som reagerade över att det åter igen hoppade grodor ur munnen på Björn Brander? Han tjuter fortfarande om hur enskilda förare kör med bredställ. Till och med hans kollega i båset får förklara att det är något som mer eller mindre alla gör sedan ett par år tillbaka.

Abe gjorde sitt bästa race på flera år och när han helt sensationellt kör om och ifrån Barros kommenteras detta helt iskallt som vilken händelse som helst: "...Abe går om Barros...".

Björn Brander trodde ju att man körde med sammanlagd tid vid omstart efter regn. Grym koll...

Last edited by a moderator:
Härligt att se Hayden köra om Biaggi, för att sedan bara försvinna i fjärran. Hur var det nu, Donington är Biaggis favoritbana?

Tydligen svårt det här med blåtakt, inte ens i VM så funkar skiten

valmers skrev:
Härligt att se Hayden köra om Biaggi, för att sedan bara försvinna i fjärran. Hur var det nu, Donington är Biaggis favoritbana?

Ja, nu körde ju även Hopkins och Hodgson om Biaggi – så det kanske inteär det mest hedrande man kan säga om Hayden. Eller? Allvarligt talat börjar ditt mässande om att Biaggi är kass kännas lite småsjukt...

Saxat från www.crash.net

Max Biaggi's world championship hopes suffered a considerable blow at Donington Park today when a gear shift problem on the Camel Honda rider's RCV left him defenceless in the 30 lap British Grand Prix.

Biaggi came into the event just one-point behind Valentino Rossi after victory one week ago in Germany and, despite qualifying eighth, was confident of another strong result - but his problems began even before the red lights went out...

"On the starting grid I realised that the gear lever wasn't right," began a disappointed Max, who would limp home in twelfth place. "The problem had emerged in the warm-up, but it had been solved. However, on the sighting lap I noticed that the problem was back again.

"By the end of the race, my foot was bleeding from the force I had to use to change gears in order to bring the bike home," he revealed.

"I had thought about changing bikes after the warm-up lap but I would have started in last place, from the pits. I would have lost even more time and perhaps I wouldn't even have the four points that I picked up and which keep me second in the championship.

"Of course, after the win in Germany and being just a point off the top of the standings, we didn't need the luck we had today," he admitted. "It's not what I expected after the last two races, but now I want to put this result behind me straight away and make up for it in Brno."

"We must forget this race immediately, and work on the next race in Brno to make up for today's misfortune and get back those points we've lost," echoed team principal Sito Pons.

valmers skrev:
Nämen? Blödde fossingen? Ska vi blåsa?
helt otroligt, jag håller med Valmers.

Biaggi suger!!!!
Han kan köra snabbt, men han har fan ingen kämpaglöd, tråkigare snubbe får man kolla efter....

Ravetrancer skrev:

Biaggi suger!!!!
Han kan köra snabbt, men han har fan ingen kämpaglöd, tråkigare snubbe får man kolla efter....

Öhh, kämpa sig genom ett race där man knappt kan växla tyder väl inte direkt på någon brist på kämpaglöd...

Såg reprisen nu på morgonen. Han hade stora problem med att växla, såg nästan ut som när man skulle växla en zundapp i ungdomens dagar ryck,slit,dra och stampa.

Ravetrancer skrev:

Biaggi suger!!!!

Det helt otroliga är hur somliga tycks tror att "kämparglöd" är skillnaden mellan att komma tolva eller vinna.

:dummer

vad han gjorde igår skiter jag i fullständigt.
Vanligtvis så tycker jag att han är en tråkig förare som inte verkar vilja komma ikapp när han blir omkörd av sete eller rossi som exempel.
Han är fan inget vinnarmaterial helt enkelt, andra förare pressar gränserna ofta, Biaggi gör det knappt nånsin.....det e det som gör han sunkig!!!!
Nyteknik skrev:
Det helt otroliga är hur somliga tycks tror att "kämparglöd" är skillnaden mellan att komma tolva eller vinna.

:dummer

Nyteknik skrev:
Allvarligt talat börjar ditt mässande om att Biaggi är kass kännas lite småsjukt...
Du kallar Hayden för fjolla och raljerar över hans alpinestarsmössor bland annat. Jag tycker Biaggi är den största fjant som går i ett par skor. Vad är skillnaden? :va

Tre ganska tråkiga race, men jag är nöjd med resultaten. Det är verkligen kul att se unga talangfulla killar som Dovi och Dani. Pedrosa är jag sjukt imponerad av. Han bytte från 125 till 250 och kör snabbast direkt. Samtidigt är han en kille som sällan vurpar eller förhastar sig. Grabben har inte ens fjun i nyllet! Han måste vara den perfekta värvningen för vilket MotoGP-team som helst.

Kul också att Texas Tornado är på pallen igen så han får mer fyr på sina nedlåtande kommentarer mot de övriga. Fram för mer slagsmål i depån!

valmers skrev:
Du kallar Hayden för fjolla och raljerar över hans alpinestarsmössor bland annat. Jag tycker Biaggi är den största fjant som går i ett par skor. Vad är skillnaden? :va

Det är väl snarare på grund av att du höjer Hayden till skyarna som det är roligt att kalla honom för fjolla..
Ingen som kör i gp-cirkusen är fjollor eller direkt fjantiga..

Macho Woman skrev:
Tre ganska tråkiga race, men jag är nöjd med resultaten. Det är verkligen kul att se unga talangfulla killar som Dovi och Dani. Pedrosa är jag sjukt imponerad av. Han bytte från 125 till 250 och kör snabbast direkt. Samtidigt är han en kille som sällan vurpar eller förhastar sig. Grabben har inte ens fjun i nyllet! Han måste vara den perfekta värvningen för vilket MotoGP-team som helst.

Kul också att Texas Tornado är på pallen igen så han får mer fyr på sina nedlåtande kommentarer mot de övriga. Fram för mer slagsmål i depån!

Pedrosa kommer gå riktigt långt, dock bör han stanna nåt år till i 250 så han kan växa till sig lite mer rent fysiskt. Men den killen kommer ta minst en motoGP-titel, bara han inte skadar sig.

oFFkeFF skrev:
Det är väl snarare på grund av att du höjer Hayden till skyarna som det är roligt att kalla honom för fjolla..
Ingen som kör i gp-cirkusen är fjollor eller direkt fjantiga..
Nej, det är därför jag undrar vad Nypanik menar?

valmers skrev:

Det var Chris eller Goodstuff som skrev att Hayden har en strumpa på huvudet.

Hayden representerar den amerikanska High School-stilen där allt som kan uppfattas som avvikande, annorlunda eller egensinnigt noga filas bort. Total självutplånelse. Okomplicerad och glatt ska det vara. Eftertanke, sinnlighet, personlighet, sensualism och gud förbjude egensinne är förbjudet. Ben Bostrom var likadan liksom de allra flesta AMA-stjärnor som stansas i samma konturlösa form.

Det hindrar inte att Hayden är en jävel på att köra hoj. Hans kapacitet verkar ligga i den övre mitten i MotoGP-fältet. Och något annat har jag nog aldrig hävdat.

Back