MotoGP 2021: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
MotoGP 2021: Silly Season (&2020)

Eftersom 2020 i stort sett är fullsatt redan så drar vi igång 2021 tidigt.
I princip alla platser skall fyllas 2021 så det borde bli alla Silly Season moder. :tummenupp
Kommentatorerna på MotoGP tjatar iaf redan om det så lika bra att lägga en tråd.

Vad kommer stallen göra?
Kommer vi se fler ettårskontrakt?
Vad vill förarna?
Skönare att ha tvåårs förstås eller?

Kommer några från Moto2 eller kanske Moto3?

Edit: försökte klargöra lite...:rodnar

Edit 2: Justerade titel för att ta med 2020. :)
 
Last edited:
Jamen....2019 är ju inte slut än....
Räcker det inte med tjatet hos kommentatorerna.:7peta
 
Mest spännande är väl var lillebror Marques hamnar. Sker nog redan 2020 då han dundrar mot bucklan i Moto2 just nu


Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 
Är väl knappt några säten lediga nästa år hos fabriksteamen?
 
Factory Yamaha:
Viñales
Quartararo

Repsol Honda:
Marquez Sr.
Marquez Jr.

Suzuki:
Rins
Mir

Ducati Factory:
Miller
Petrucci

KTM Factory:
Pol
Oliveria

Aprilia (Factory):
Aron Canet
Baldassari

LCR Honda:
Nakagami
Augusto Fernandez

Pramac Ducati:
Bagnaia
Bastianini

Petronas Yamaha:
Morbidelli
Navarro

Tech 3 KTM:
Brad Binder
Jorge Martin

Avintia? = VR46?/Suzuki?
Luca Marini
Remy Gardner

Rossi lägger energin på eget team istället.
Lorenzo lägger hjälmen på hyllan efter allt kraschande.
Dovi likaså, dock inte på grund av krascher, men för att han inser att han aldrig kommer att slå Marquez.
Zarco får aldrig till det och kör WSBK.
Crutchlow har också kraschat färdigt och avslutar i BSB.
Aleix har gjort sitt och Ianonne blir professionell-modell.
Rabat och Abraham får sparken när Avintia Ducati lägger ner och blir inte återanställda av det nya teamet som kommer.
 
Factory Yamaha:
Viñales
Quartararo

Repsol Honda:
Marquez Sr.
Marquez Jr.

Suzuki:
Rins
Mir

Ducati Factory:
Miller
Petrucci

KTM Factory:
Pol
Oliveria

Aprilia (Factory):
Aron Canet
Baldassari

LCR Honda:
Nakagami
Augusto Fernandez

Pramac Ducati:
Bagnaia
Bastianini

Petronas Yamaha:
Morbidelli
Navarro

Tech 3 KTM:
Brad Binder
Jorge Martin

Avintia? = VR46?/Suzuki?
Luca Marini
Remy Gardner

Rossi lägger energin på eget team istället.
Lorenzo lägger hjälmen på hyllan efter allt kraschande.
Dovi likaså, dock inte på grund av krascher, men för att han inser att han aldrig kommer att slå Marquez.
Zarco får aldrig till det och kör WSBK.
Crutchlow har också kraschat färdigt och avslutar i BSB.
Aleix har gjort sitt och Ianonne blir professionell-modell.
Rabat och Abraham får sparken när Avintia Ducati lägger ner och blir inte återanställda av det nya teamet som kommer.

Ganska nära. ;)
Men Marc kör KTM och Pol Honda.
Suzuki har två satelliter som körs av Lecuona och McPhee.
 
Rossi kommer inte lägga hjälmen på hyllan innan någon tvingar honom till det, vi kommer garanterat få se honom på Yamaha nästa år också.
Lorre körde som en kung under 20 sekunder innan han bowlade ut ett gäng toppförare i en kurva, han körde som en dåre och det var helt fantastiskt att se på, han kommer inte lämna i förtid om han inte tvingas till det heller (hybris?), jag håller fortfarande tummarna för att han ska ta ett mästerskap till, om än förgäves :D
 
Är väl knappt några säten lediga nästa år hos fabriksteamen?

Inför 2020 är det bara Taka och Miller som inte skrivit på.
Tito Rabat är enda förare (tror jag) vars kontrakt sträcker sig över 2021.
 
Inför 2020 är det bara Taka och Miller som inte skrivit på.
Tito Rabat är enda förare (tror jag) vars kontrakt sträcker sig över 2021.

Jag läste ditt inlägg helt fel, tyckte du skrev att nästan inga platser var spikade :D
 
Hetaste ryktet inför 2021 är 22 race och ingen annan test än Sepang-testen första veckan i februari.
 
Lorenzo vill nog vinna ett race på Hondan, sen är han redo att varva ner.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 
14 inlägg och inte en bokstav om A. Bautista, så CoBz hur ser det ut i din kula angående Alvaro ?
 
14 inlägg och inte en bokstav om A. Bautista, så CoBz hur ser det ut i din kula angående Alvaro ?

Haha, mina kulor säger att han stannar kvar och vinner WSBK. Han har ju själv sagt att han trivs som fisken i vattnet där. Skulle för övrigt vara kul med lite fler kvalitetsnamn i WSBK som kan göra bra ifrån sig. Xavi Vierge ryktas ju vara på väg dit, har dock ingen aning om till vilket team.
 
Haha, mina kulor säger att han stannar kvar och vinner WSBK. Han har ju själv sagt att han trivs som fisken i vattnet där. Skulle för övrigt vara kul med lite fler kvalitetsnamn i WSBK som kan göra bra ifrån sig. Xavi Vierge ryktas ju vara på väg dit, har dock ingen aning om till vilket team.

Hur kul är sådan överlägsenhet i längden, hoppas han omvärderar och tröttnar på att ständigt träna även då vid tävlingarna. Loppen där man får kämpa för pallplats och valör är även utveckling för föraren. Marc Marques tränar också mycket men kommer inte högre upp.
 
Hur kul är sådan överlägsenhet i längden, hoppas han omvärderar och tröttnar på att ständigt träna även då vid tävlingarna. Loppen där man får kämpa för pallplats och valör är även utveckling för föraren. Marc Marques tränar också mycket men kommer inte högre upp.

Kan tänka mig att det är extremt kul varje gång man kollar på sitt konto :tummenupp
 
Hur kul är sådan överlägsenhet i längden, hoppas han omvärderar och tröttnar på att ständigt träna även då vid tävlingarna. Loppen där man får kämpa för pallplats och valör är även utveckling för föraren. Marc Marques tränar också mycket men kommer inte högre upp.

Han har ju fortfarande lite att jobba med, han har i princip redan pissat bort mästerskapet i år.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top