Motocross bilder + film.

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Var ute på Uringe idag o körde litegranna.

cimg0025uu4.jpg

cimg0033qr9.jpg

cimg0031qy4.jpg

Filmen:

[YOUTUBE-ID]92EaYucxeog[/YOUTUBE-ID]

Kommentera!

/zponka

Vad är det för underlag?
Ser ut som att ni har tjäle och lite löst ovanpå? Kör du med dubb i så fall?

Tjäle har vi o underlaget är sand, blir ju lite uppkört plus att det bli lite hål där det mjuka under kommer fram. Dubbdäck kör jag med, och dem är halv slut efter 2 dagars körning, går dock att köra utan :)

Bra höjd på det första hoppet i filmen, du måste kört ett antal år för att ha så bra kontroll i luften?

Är banan öppen för allmänhet eller är man medlem och kör på träningstillfällen?

Tjäle har vi o underlaget är sand, blir ju lite uppkört plus att det bli lite hål där det mjuka under kommer fram. Dubbdäck kör jag med, och dem är halv slut efter 2 dagars körning, går dock att köra utan :)

:tummenupp Tyckte väl att det gick underligt fort i nån kurva för att var utan dubb. Förstår att du vill ha dubb då det blir ganska vanskligt köra utan dubb när man har tjäle.

Bra höjd på det första hoppet i filmen, du måste kört ett antal år för att ha så bra kontroll i luften?

Är banan öppen för allmänhet eller är man medlem och kör på träningstillfällen?

Kört sedan jag var 5, är 17 nu, så det blir ju ett tag. Banan är öppen för vem som helst, bara o skriva in sig, betala 100 kr o ut o åka.

:tummenupp Tyckte väl att det gick underligt fort i nån kurva för att var utan dubb. Förstår att du vill ha dubb då det blir ganska vanskligt köra utan dubb när man har tjäle.

Körde lite granna på banan utan dubb när det var is för några veckor sedan, inte så kul... spräckte ena knäskyddet plus ett styre fick det bli.

Såg riktigt konstigt ut det underlaget men måste vara skönt när det inte blir så spårigt.

Snyggt kört!

Bra fart.

Skulle åkt på ringen idag jag med, men det kom lite annat emellan.... =)

Såg ju riktigt härligt ut var själv ute o körde lite midsize idag , riktigt härligt fast de var kallt :)
Snyggt kört!

verkar vara mkt raksträcka på den där banan o sen ett hopp, finns det mer tekniska sektioner på den såg inte riktigt..aldrig vart där.. går väl bra att köra endast dubb fram då ?

verkar vara mkt raksträcka på den där banan o sen ett hopp, finns det mer tekniska sektioner på den såg inte riktigt..aldrig vart där.. går väl bra att köra endast dubb fram då ?

Inte den mest tekniska banan kan jag hålla med om, men de är roligt när det går fort o vara i luften :) Det är typ den ända banan som är öppen vintertid runt i sthlms området. Går nog o köra helt utan åxå.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...