Moto Gp

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Hej! Är det någon här som varit på Moto GP i Jerez och har koll på vars man ska sitta på läktarplats för att få den bästa upplevelsen?

Var där 2012 och då satt vi på X1. Där ser man dom ca 45 sek, tror det man ser utgången från kurva 7 till ingången i sista kurvan. Sitter iof högt och inte så nära banan.

Har varit där 2 ggr och rekommenderar inte läktarbiljett. Bättre att gå runt banan och kolla, finns även gratisläktare att sitta på.

Dryck och matförsäljningen är urusel med långa köer. Gör som spanjorerna ta med föda och dricka själva.

Banan och området är fantastiskt, love it..

På Jerez vill man väl sitta vid sista kurvan?

Visst, du ser inte så mycket av banan. Men med tanke på alla omkörningar där så kan det bli spännande. Sen har man ju fullt upp med att dricka öl. Halva nöjet är ju att dricka och den andra halvan är ju ljudet :)

Om vi ändå pratar MGP, så slänger jag ut frågan om någon ska till Sachsenring i Juli? Jag har biljett iaf.

Har varit där på WSBK och MotoGP, dock tio år sen nu. Man ser bra nästan oavsett var man sitter på läktaren men tycker banan är rätt trist. Sinnessjuka köer till lokaltåget till banan på morgonen.

Jag kör bil i så fall, men jag har sett från helikoptern att även där är köer genom halva Spanien, bara att vara beredd på det. Man kanske skulle fått någon annan att köra så kan jag själv sitta med öl! :kär

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back