Moto GP på Assen

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Jag tänker åka ned och kolla nästa säsong och undrar om det är någon som har tips på vilken typ av biljett man ska köpa, dvs jag vill ha en bra plats att följa racet i från och kanske möjlighet till att kolla i depån.

Gixxer Rolle skrev:
Jag tänker åka ned och kolla nästa säsong och undrar om det är någon som har tips på vilken typ av biljett man ska köpa, dvs jag vill ha en bra plats att följa racet i från och kanske möjlighet till att kolla i depån.
Jag och min polare var där nere nu i somras och det va en upplevelse. Vi satt på huvudläktaren de två kval dagarna (köpte biljett på plats 10 euro) och där satt vi kanon eftersom det regnade och va skitkallt. Själva racedan satt vi i svängen innan målrakan (winterdijktribune) och den är INTE att rekommendera. Dår han man knappt se någonting. Det gick så satans fort. Om man inte sitter på huvudläktaren så skulle jag nog rekommendera De Bult Tribune för där ser man stora delar.

Andra saker att tänka på.
- De kan INTE engelska, inte ens i biljettkassorna. Så du måste veta exakt vad du vill ha för annars är det kört. Biljett till racedan bör du skaffa innan om du inte vill ställa dig i kö väldigt väldigt tidigt för biljett.
- Det är enorma körer ... vår 1,5h tur hem tog 8h på race dan. Bara att komma ut från parkeringen tog 5h. :huvet
- Ta varma kläder med dig ... det är svin kallt där (juni 2004)
- Ta kikare med dig ... ett hett tips :tummenupp

Men nu i efterhand så va denna resa en ren upplevelse. Se alla dessa hojar och uppleva deras ljud i verkligheten var underbart (ta öronproppar med dig). Och sen att få snacka lite med Stiggy och titta in i depåer och få autografer från Shinya och Alex var ju inte fel :banana

Bifogat

• hofmann.JPG
    hofmann.JPG
    44.3 KB · Visningar: 82
  • mek.JPG
    mek.JPG
    42.6 KB · Visningar: 85
  • nakano.JPG
    nakano.JPG
    42.2 KB · Visningar: 69
  • rakan.JPG
    rakan.JPG
    46.2 KB · Visningar: 57
  • stiggy, martin.JPG
    stiggy, martin.JPG
    40.9 KB · Visningar: 84
  • susa.JPG
    susa.JPG
    34.5 KB · Visningar: 78
Hur kom du in i depån? Jag kollade på Sachsenring och Rossi kunde man bara se med kikare. Helt klart bättre på Eurosport om man är intresserad av att följa tävlingen. Live är för ljudets skull så öronproppar behövs inte tycker jag.

Ninjaboy skrev:
Hur kom du in i depån? Jag kollade på Sachsenring och Rossi kunde man bara se med kikare. Helt klart bättre på Eurosport om man är intresserad av att följa tävlingen. Live är för ljudets skull så öronproppar behövs inte tycker jag.
depåvandringen var väldigt enkel ... vi fick "bara" gå ute i depågatan alltså inte in i depåerna. Men Stiggy kom ut när han förstod att vi var svenskar, trevlig prick. Rossi struntade jag i för alla skulle dit. Visst ser man bättre på tv men de har stora skärmar uppsatta som man kan föjla racet på. Visst är ljudet en upplevelse men det är ganska bra upplevelse med öronproppar också. Utan så gjorde det ont i öronen ... man vill ju kunna uppleva hojarnas ljud även om 10 år.

Även på Sachsenring hade de storbildsskärmar överallt med Eurosport-sändningen men solen blänkte så att det inte gick att se något.

Att ta öronproppar till motogp är som för blondinen att ta på sig trosor till en rockkonsert. :hihi

Jag skulle rekomendera läktaren debult. Där ser man riktigt mycke av banan + att man får se hojjarna ur olika vinklar. (man ser inte depån dock)

Idigare fanns det gått om gratis sitt/ståplatser på stora vallar runt om banan, men nu har stora sektioner av dem spärrats av, så i fjol (04) var det världens knop att få bra sittplatser trots att man begav sig till banan 07,00...

Har man en bokad läktar biljett kan man parta på på kvällarna å bege sig till banan lite senare. Iofs har röjjet tonats ner en hel del på svincampingarna, men det är fortfarande kul där.

Räkna inte med att kunna åka hem samma kväll bara.... Ni ska vara glada om ni kan ta er till campingara på under 4 timmar.

tar ni hojjen till banan kan du lägga på 2 timmar till...

//Jocke

Gixxer Rolle skrev:
Tackar för svaren. Nu är det bara att planera resan :tummenupp
inte satsa på Brno istället ... förhoppningsvis bättre väder (aug istället för juni). jag skall nog dit iallafall för jag orkar inte med regn o kallt igen och Brno känns säkrast (vad det nu vill säga)

Brno är schysst och inte så mkt folk.
Nere i Spanien,Italien är det så in i helve.. stora folkmassor pga otroligt intresse för mc sporten.

Sen är det ju nära och bra till Brno också o inte så dyrt heller.

Jag tyckte sachsenring var mkt bättre än assen. i assen regnade det och var kallt och jag tycker det ligget lite lågnt från stan. sachsenring ligger nära staden och äffärer. och sen var det stripshow i öltältet varje kväll.
:D :tuttar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...