Motardgrupp på TT

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det nåt intresse för det..?

Eftersom jag med nöd och näppe hängde på med 130 hk-Aprilian så lär jag knappast hänga med när hojen toppar 180 i nedförsbacke, medvind och snuten i ryggen... :hihi
Därmed frågan om det finns nåt intresse för en motardgrupp på tisdagarna. I så fall, nån som är intresserad av att va föråkare? Eftersom jag antagligen inte kan va med varje gång så hade det ju vart bra om nån mer än jag kan ta tag i att reisleita... :)

Finns det nåt intresse för det..?

Det har gjort flera försök med långsamma grupper vid tidigare TT:s. TT-light tror jag det kallades.

Problemet är väl att de som vill åka i en långsam grupp inte vill reisleita. Fast det kanske ändrar sig till den här säsongen? :va

Det har gjort flera försök med långsamma grupper vid tidigare TT:s. TT-light tror jag det kallades.

Problemet är väl att de som vill åka i en långsam grupp inte vill reisleita. Fast det kanske ändrar sig till den här säsongen? :va

Joo jag var med i den första den gruppen och det gick väääl långsamt tycker jag - eller tyckte jag då. Tänkte jag slänger ut en intressekoll, finns det fler som vill reisleita så är det ju lugnt och finns det intresse överhuvudtaget för en sådan grupp så är det ju bra, då kan ju jag ta ett par gånger i början och sen kanske det finns fler som vill ta över.

:mattias

Det är enklare att hänga på med en motard än med en klumpig och über tung sport hoj :hihi

Det är bara på motorvägen som det blir problem...

Det går faktiskt inte så fort på småvägarna som man kan tro. Det känns fortare på sporthojen än på motarden. imho.
Du behöver kanske inte ligga som nr 2, för de längs fram håller oftast väldigt högt tempo. Men mitten plus är bra placering, längre bak känns det som man tourar på motarden. Vilket i och försig är kul ibland, man får tid att wheela och leka för sig själv... :tungan

:hej

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back