Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jösse skrev:Du ska till 99% ha 4.25 bak och 3.50 fram den vanliga dimensionen alltså , raceåkarna kör med 5 tums bakfälg.
Jag har ett sett Behrfälgar liggandes (3.50,4.25 , svarta) med allt.
Kan ordna distanser till alla cross,enduro,offroad.
Märken är väl mer hur flashig man vill vara. På naven har du ju olika butmönster för skivor och drev så man ska väl ha rätt nav för va skiva man tänkt använda...th0r skrev:Vad får man betala för sådant då? Det som skiljer är alltså distanserna medan märken på fälgarna inte spelar så stor roll?
OlleR skrev:Märken är väl mer hur flashig man vill vara. På naven har du ju olika butmönster för skivor och drev så man ska väl ha rätt nav för va skiva man tänkt använda...
Personligen så bryr jag mig noll om hur mina fälgar ser ut, speciellt då de var risiga innan jag köpte dem. Billigast är bäst![]()
Ska du använda allt som sitter standard (bromsskivor och drev) så äre ju bara gå ut å kolla hur bultarna sitter. Jag vet faktiskt inte hur mycket det skiljer sig från andra märken å modeller... Ska du köpa begagnat kommer ju fälgarna ihopsatta redan, så då gäller det att hitta sånna som redan har rätt mönster...th0r skrev:Min trashbike behöver verkligen inga blingbling fälgarHur vet jag vad det ska vara för nav och sånt då? Jag kan alltså helt enkelt hitta ett par billiga fälgar och lösa resten sen?
/En som kan alldeles för lite men tycker de e kul att åka![]()
OlleR skrev:Ska du använda allt som sitter standard (bromsskivor och drev) så äre ju bara gå ut å kolla hur bultarna sitter. Jag vet faktiskt inte hur mycket det skiljer sig från andra märken å modeller... Ska du köpa begagnat kommer ju fälgarna ihopsatta redan, så då gäller det att hitta sånna som redan har rätt mönster...
Genom att gå ut och titta på din egen. Mät avstånd och räkna hur många dom är och hur dom sitter i förhållande till varrann. Bultarna som håller drev och skivor dvs.th0r skrev:Det är just där kruxet kommer.. rätt mönster, hur kollar jag vad jag behöver eller kan använda?
OlleR skrev:Nu hittade jag ingen bättre bild på hur de sitter på min hoj, så det får duga det här... Iaf röda cirklarna är bultar som syns, du har ju fler av dem... (och även jag)
Det är skillnad på axlar ja, men det är ju inge knepigt att mätath0r skrev:Jo det är jag med på. Men måttet på hjulbulten eller vad man ska kalla den, den är standard eller? Har för mig att det är något som skiljer, tror jag har läst det någonstans. I alla fall på olika KTM-modeller. Om man behöver byta bromsskiva eller drev gör ju inte hela världen. Det är ju ändå överkomliga pengar.
th0r skrev:2076132Blev aldrig något av kalaset i slutet av förra året, så är på jakt igen. Var handlar jag fälgar billigt?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |