Motardbygget klart

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Äntligen har man sin egen motard :banana
Efter många om och men med egna distanser och bromsoks-
adapter så sitter allt på sin plats och fungerar tillfredsställande :)

Det som ska göras nu är att byta eller slänga bort blinkers + bakspeglar, kanske byta framskärm och plocka bort gummiskydden på framgaffeln, känns för mycket offroad över det :fakta

Sen ska hela bakdelen byggas om, tänkte rensa bort allt som sitter där och fixa egna diodlysen så att allt onödigt tjafs försvinner som ändå inte gör nån nytta, men det blir till vintern för nu vill man åka :yoparty

Kommentera gärna, synpunkter är alltid bra att ha :)

Edit: Har tagit premiärturen i helgen, en "liten" tur till Göteborg. 120 mil senare håller fortfarande allt ihop :yoparty

Bifogat

• PICT0077.jpg
    PICT0077.jpg
    137.5 KB · Visningar: 155
  • PICT0080.jpg
    PICT0080.jpg
    128.8 KB · Visningar: 125
  • PICT0081.jpg
    PICT0081.jpg
    135 KB · Visningar: 241
  • PICT0088.jpg
    PICT0088.jpg
    123.1 KB · Visningar: 78
  • PICT0086.jpg
    PICT0086.jpg
    121 KB · Visningar: 89
  • PICT0084.jpg
    PICT0084.jpg
    135.4 KB · Visningar: 116
Den ser inte så dum ut. Den är snygg även om det inte direkt luktar race om den. Fimpa backspeglarna, vill man ändå ha en backspegel så finns en smidig sak från ktm. Väskan skulle jag också ta bort. :tummenupp

Skär bort nummerlapps "flärparna" bak så ser den genast roligare ut,och byt framskärm.

Ett ex på en TTR.

Bifogat

• 66-66982169866.jpg
    66-66982169866.jpg
    67.4 KB · Visningar: 160
  • TTR600-SM.jpg
    TTR600-SM.jpg
    54.9 KB · Visningar: 212
Last edited:
gjorde en snabbis i PS o jag rensa bakändan o kapa av nummerplasten på sidan, lite på framstänkan oså
såg lite smidigare ut rensad :tummenupp

Bifogat

• klxmotrad2.jpg
    klxmotrad2.jpg
    48.8 KB · Visningar: 247
Se på fan, det går o få en KLR riktigt schnugg oxå, bra jobbat :tummenupp

Imponerande photoshoppning... Den ser ju helt klart acceptabel ut, looking fiiine!! MrDaniell, fixa nu!! :D

Nä, men härligt vinterprojekt som fan! Själv tycker jag det är skitaroligt att modda och fixa å dona, men vaffan, finns inget att fixa på 660:in ju = ganska tråkigt... :(

Snygg broms fram! Tänk på att tar du bort gaffelbälgarna och innerrören på gaffeln är klena kommer det se fult ut... Låt dom sitta tycker jag! Men det är kanske bara jag som är lite för retro-prylar... haha...

Edit: Kunde inte låta bli!! :tomten

Bifogat

• kAWAKLR.jpg
    kAWAKLR.jpg
    60.6 KB · Visningar: 147
Last edited:
ah va fan..en gammal klr motard skulle man kunna äga den dagen man blir familjefar :D billigt o bra o blir nästan cool..
perfekt ut o ba åka o komma ifrån hoj :hihi

ozeo skrev:
ah va fan..en gammal klr motard skulle man kunna äga den dagen man blir familjefar :D billigt o bra o blir nästan cool..
perfekt ut o ba åka o komma ifrån hoj :hihi

I holla dat sh*t!

Det finns alltid mer att fixa, men man måste ju pausa nån gång så att man får åka :yoparty

Backspeglarna åkte av dagen efter jag tagit kortet, likaså fästet för toppboxen (det satt där sen Göteborgsresan). Inget jag åker med dagligen :7peta

Men det är kul att det ser bra ut, kan man vara nöjd med alla timmar man lagt ner på det :banana

ozeo skrev:
gjorde en snabbis i PS o jag rensa bakändan o kapa av nummerplasten på sidan, lite på framstänkan oså
såg lite smidigare ut rensad :tummenupp

Snyggt gjort, det var nåt i den stilen jag hade tänkt mig :)
Men det får bli vinterpul, nu vill man ju åka

Framskärmen köper jag så fort jag har tid att leta rätt på en :D

Deathfire skrev:
MrDaniell, jag har skickat ett PM till dig om du inte sett det =)

Jodå jag hade sett det, men det blev en hel uppsats till dig :7peta
Hoppas att svaren ska vara till nån hjälp för dig,
annars får du fråga igen så ska jag försöka förklara bättre :tungan
Lycka till :tummenupp

Zana skrev:
Snygg broms fram! Tänk på att tar du bort gaffelbälgarna och innerrören på gaffeln är klena kommer det se fult ut... Låt dom sitta tycker jag! Men det är kanske bara jag som är lite för retro-prylar... haha...

Om man skaffar såna gaffelbensskydd som på TTR:erna som Långis la in bilder på så ser det mycket rejsigare ut än bälgarna och döljer ev. klena gaffelben.

Coola Ola skrev:
Om man skaffar såna gaffelbensskydd som på TTR:erna som Långis la in bilder på så ser det mycket rejsigare ut än bälgarna och döljer ev. klena gaffelben.

Skulle vara värt ett försök att få dit gaffelbensskydd, ger snyggt utseende :)

Coola Ola skrev:

Jo, det är ju klart... :)

Back