Motardbana i Eskilstuna??

Selle_

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
KTM 525 -04
Har hört lite rykten om att det ska byggas en motardbana i E-tuna, är det någon som kan bekräfta eller dementera dom uppgifterna:va :confused:

hörde i helgen att det handlar om markfråga och pengar i vanlig ordning.. men vi får hoppas att alla bitar faller på plats:tummenupp

Ja absolut det vore riktigt skoj om allt föll på plats, men roligt att dom har frågan öppen iaf...
Då finns det ingen anledning till att inte införskaffa sig en maskin att köra lite bana på:yoparty

Minns inte vilken dag men de skulle ta dit en anläggare för att kika på hur mycket arbete som behövdes och vad det kan tänkas kosta, tror inte de har problem med markfråga eller pengar. Skulle vara jävligt kul om det kunde vara klart till nästa vår. :tummenupp

Ni som bor i närheten kan väl ta kontakt med de ansvariga och fråga om ni kan hjälpa till med något så kanske det blir klart snabbare. Säkert blir de mer motiverade när de ser att intresse finns också.

Ni som bor i närheten kan väl ta kontakt med de ansvariga och fråga om ni kan hjälpa till med något så kanske det blir klart snabbare. Säkert blir de mer motiverade när de ser att intresse finns också.

Jag sökte på eniro efter "de ansvariga" men kunde inte hitta något telefonnummer:rolleyes:

Jag sökte på eniro efter "de ansvariga" men kunde inte hitta något telefonnummer:rolleyes:

Hehe.. Du kan fråga Gultheimer eller Gillisson, jag tror de vet. Jag tror det är samma person som har gokartuthyrning så du kanske kan börja letandet där. :tummenupp

Hehe.. Du kan fråga Gultheimer eller Gillisson, jag tror de vet. Jag tror det är samma person som har gokartuthyrning så du kanske kan börja letandet där. :tummenupp

Jag tror jag har svarat på detta i någon annan tråd men, Planerna är att det skall byggas en bana vid gocarten i gröndal. Inte alls samma bana som dem men runt den.
Byggstart var tänkt vår 2008, men som vanligt är det ju någe trassel på vägen. Just nu e det ekonomin som tryter.
Blir lovade hjälp av kommunen ena dagen men sen nästa...
Banan kommer att bli av och den kommer bli riktigt bra, men när det får vi återkomma om.

Mvh Thomas Gillisson

Jag tycker att vi får hålla tummarna att E-tuna komun hjälper till så det kommer vi igång, sen är det ju upp till oss att kämpa på med resten runt banan .. All heder till JOHAN som kämpar med komunen åt OSS :tummenupp Mvh. Pepe Gultheimer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT