Motard träning i borås

burt

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
housemountain 650 sm-02+fe400-97
de e körning varje onsdag ...nästa år ev även på go cart banan...nu vet ni :yoparty

burt skrev:
1606824 de e körning varje onsdag ...nästa år ev även på go cart banan...nu vet ni :yoparty

Väcker denna till liv nu när det börjar bli vår... Är det någon som vet om det blir någon motardträning i Borås också i år? Borås MK:s hemsida säger inte så
mycket. Eller finns det någon annan bana i närheten av Göteborg? Har allvarliga funderingar på att sälja 660:n och köpa en Husaberg och börja träna lite seriösare.

Hur gör ni andra banåkare i området?

Who'sYourDaddy skrev:
2070119 Väcker denna till liv nu när det börjar bli vår... Är det någon som vet om det blir någon motardträning i Borås också i år? Borås MK:s hemsida säger inte så
mycket. Eller finns det någon annan bana i närheten av Göteborg? Har allvarliga funderingar på att sälja 660:n och köpa en Husaberg och börja träna lite seriösare.

Lyfter då jag är nyfiken på borås bana

Who'sYourDaddy skrev:
2070119 Väcker denna till liv nu när det börjar bli vår... Är det någon som vet om det blir någon motardträning i Borås också i år? Borås MK:s hemsida säger inte så

Jag är också sugen på att testa borås banan. För det är väll den ända som finns i området?
Jag ringde till Conny Hansson han sa att dom öppnar banan på onsdagar för motard när det blir väder för körning, banan är ju bara 55% asfalt.
Dock skulle dom höja avgiften från förra året (100kr), han kom inte ihåg med hur mycket.
Dom skulle uppdatera hemsidan snart med mer info..

Sniff skrev:
2079468 Jag är också sugen på att testa borås banan. För det är väll den ända som finns i området?
Jag ringde till Conny Hansson han sa att dom öppnar banan på onsdagar för motard när det blir väder för körning, banan är ju bara 55% asfalt.
Dock skulle dom höja avgiften från förra året (100kr), han kom inte ihåg med hur mycket.
Dom skulle uppdatera hemsidan snart med mer info..
Du som har snackat med killarna, hör om vi inte kan svänga in på go-carten också? Allstå bara go-cart körning. När jag var där ute sist sa funktionärerna att det inte skulle vara några problem...

liljekvist skrev:
2079588 Du som har snackat med killarna, hör om vi inte kan svänga in på go-carten också? Allstå bara go-cart körning. När jag var där ute sist sa funktionärerna att det inte skulle vara några problem...

Vi skulle inte få va där dom kör go-cart sa dom nu iallafall... :(
Dom skulle öppna motard banan Onsdag v.18.
Jag har inte varit där och sett hur den ser ut, är det värt 150 kr
som det skulle kosta per gång?

Sniff skrev:
2079665 Vi skulle inte få va där dom kör go-cart sa dom nu iallafall... :(
Dom skulle öppna motard banan Onsdag v.18.
Jag har inte varit där och sett hur den ser ut, är det värt 150 kr
som det skulle kosta per gång?

Var där å körde några gånger förra året. Banan är ju helt okej, för att vara en rallycrossbana. Inte så knixiga och tvära svängar men i brist på annat duger den.
Blir det körning på gocartbanan, som förövrigt ligger typ 10 meter från rallycrossbanan, så hade det vart kanon!
Grabbarna från MyAdventure kör på gocartbanan så det borde inte vara helt hopplöst att få vara där och leka.

Ädit: Vill du ha en mer utförlig beskrivning av banan så säg till. Kan nog göra en enkel bild i paint...

Crap också, här tänkte man glänsa och skriva ett inlägg att man hade tagit strippan på brösten så att säga, och ringt till han tränings-gubben...

Men då har det glidigt in massa inlägg med samma svar som jag fick... :mad:

Haha, just kidding =)

Men han sa iaf att dom skulle ha folkracetävling nästa helg, och att dom sen behövde en vecka för att göra banan i Supermoto-skick... Så inte onsdagen efter nästa helg, men onsdagen efter det verkade det vara klart för körning (Jag jobbar inte så mycket med datum...) :tungan

Ha de gôtt, så syns vi i Buuräääss!

Är det heeeelt uteslutet att få till träningar på helgdagar? :va Kanske inte regelbundet, men ngn gång då & då.
Morsan bor ju i Borås & hon hade nog blivit glad om man åkte dit någon gång emellan åt :tungan Onsdagar är ju dock helt uteslutet

Barrett skrev:
2080332 Är det heeeelt uteslutet att få till träningar på helgdagar? :va Kanske inte regelbundet, men ngn gång då & då.
Morsan bor ju i Borås & hon hade nog blivit glad om man åkte dit någon gång emellan åt :tungan Onsdagar är ju dock helt uteslutet

Förra året kördes det på lördagar, inte varje dock. Borde va så i år oxå tycker man...
Fast å andra sidan är det boråsare vi har att göra med här, så man vet aldrig. De kan ju ha fått fnatt av allt regnande... :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti