Motard/offroad-fakta

o jag trodde jag hade tråkigt :3freak :D
 
ozeo skrev:
o jag trodde jag hade tråkigt :3freak :D
Samma tanke här... :3freak

Är van vid att det inte finns så mycket att göra tidsvis i mina gamla hemtrakter (Kiruna), men vette fan om det är så långtråkigt! :tråkad
 
Beundrar dig mannen som bara orkar, mycket användbar information för de som planerar att skaffa motard, antar att du är öppen för att bygga ut lite på ditt arbete då jag såg att du saknade lite uppgifter om husaberg bland annat.
All respekt till dig. :Bugar
 
philsson skrev:
Beundrar dig mannen som bara orkar, mycket användbar information för de som planerar att skaffa motard, antar att du är öppen för att bygga ut lite på ditt arbete då jag såg att du saknade lite uppgifter om husaberg bland annat.
All respekt till dig. :Bugar

Jo, precis så var tanken.
Jag har mest samlat info för egen del inför sommarens investering.
Men, eftersom andra kanske kan ha nytta av den la jag ut den.

Och, till saken hör att 85% är citat jag saxat från bl.a. detta forum.
Således är inget av det som står där mina egna åsikter.

Jag uppdaterar eftersom orken faller på.
Hittar ni felaktigheter är det bara att påpeka.
 
breheim skrev:
Jo, precis så var tanken.
Jag har mest samlat info för egen del inför sommarens investering.
Men, eftersom andra kanske kan ha nytta av den la jag ut den.

Och, till saken hör att 85% är citat jag saxat från bl.a. detta forum.
Således är inget av det som står där mina egna åsikter.

Jag uppdaterar eftersom orken faller på.
Hittar ni felaktigheter är det bara att påpeka.
Grymt asså, detdär skulle man kunna ha som projektarbete. :D
Kommer du upp med någon info om husaberg föresten? Dom kan du ju bara inte undanta.
 
Fakta är bra :)

Sen är det ju alltid lite lömskt med fabriksuppgifter angånde vikt och hk,då dom gärna putsas lite.
Med risk för att få spö så tror jag inte en sekund på Hondas 129 kg

Sen är ju frågan vad man skall ha motarden till och vad man förväntar sig av den,så det finns egentligen inga bra eller dåliga motarder.

Lc4 står väl för Liquid coold 4 valvs annars skulle ju Lc8 ha 8 takter :hihi

Skillnader mellan 640/625/660

640 har vaccumförgasare/ 625cc
625 har flatside /625cc
660 har flatside,annan kam /654cc
 
Vad gäller vikten så blev jag väldigt förvånad när jag var inne med min husabergare på vägning före reggbesiktningen.
Plockat på batteri, blinkers, tuta, backspeglar, instrumentering, reggplåt och en hel del fästen till allt detta.
Tjänstevikten är angiven till 120kg i gamla registreringsbeviset och de fick det till 125kg på vägningen med full tank. Dock är min hoj en enduro men det kan inte skilja så värst mycket om jag hade haft motardfälgar?
 
Långa farbron skrev:
Fakta är bra :)

Sen är det ju alltid lite lömskt med fabriksuppgifter angånde vikt och hk,då dom gärna putsas lite.
Med risk för att få spö så tror jag inte en sekund på Hondas 129 kg

Sen är ju frågan vad man skall ha motarden till och vad man förväntar sig av den,så det finns egentligen inga bra eller dåliga motarder.

Lc4 står väl för Liquid coold 4 valvs annars skulle ju Lc8 ha 8 takter :hihi

Skillnader mellan 640/625/660

640 har vaccumförgasare/ 625cc
625 har flatside /625cc
660 har flatside,annan kam /654cc

Tack!
Rättat och uppdaterat.
Men, jag ids ärligt talat inte hålla ordning på var jag stulit all info från så du fick tyvärr inget omnämnande i texten. Hoppas du överlever?
:fyllisar
 
breheim skrev:
Tack!
Rättat och uppdaterat.
Men, jag ids ärligt talat inte hålla ordning på var jag stulit all info från så du fick tyvärr inget omnämnande i texten. Hoppas du överlever?
:fyllisar

ajajaj... att inte ange sina källor är straffbart... :D :hihi
 
Kopiert fra siden:
--------------------------------------------------------------------------
"625 KTM LC4 625 - Bäst av dom tre. Samma motor som i 640 men med annan
förgasare och troligtvis annan tändning oxo. Mkt roligare och rappare karaktär.
Oxo lättast av dom tre. Kanon på gata men funkar även om man får för sig att
besöka en bana någongång. Mest effekt av dom tre. Ca 50hk på bakhjulet.
KTM 625 SMC 21 kW @ 146 kg (41 Nm)
625:an har 250 mil serviceintervall

640 KTM LC4 640 - Ett mellanting, en ren gatmotard. Skön att sitta på och bra och
hållbar motor. En bra hoj att köra till o från jobbet på.
KTM 640 Duke 40 kW @ 152 kg (60 Nm)
KTM 640 LC4 Supermoto 40 kW @ 149 kg (60 Nm)
640 har 500 mil serviceintervall

660 660 har också 250 mils intervall men då är det ju ingen offroad längre så då
blir det att köpa till fälgar och däck + lite modifiering med bromssystemet
och då tycker i alla fall jag att 625:an känns som ett mycke smartare val
dessutom har den elstart.
KTM 660 SMC 21 kW @ 138 kg (42.5 Nm)"
--------------------------------------------------------------------------


625: lettere og sterkere en 660 ?!? :lol :lol :lol

ROFL (roll-on-floor-laughing)

Gidder ikke lese sånn useriøs bullshit!
 
AHHHHH inga tvivel guubs!!KTM 625 rules.......biter ifrån vilken 660 vilken dag som heslt...... :arsele :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top