Motard byxor

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
hade tänkt införskaffa mig ett par snygga motard byxor. efter som min läckra läder brallor börja bli lite småt tighta.. hehe :tungan

vad kör ni med? var köpte ni dom? tips gärna om sider som säljer motard klädder och om ni ha erfarenhet av dåliga byxer

nån som ha provat ktm's egna byxer??

hade tänkt införskaffa mig ett par snygga motard byxor. efter som min läckra läder brallor börja bli lite småt tighta.. hehe :tungan

vad kör ni med? var köpte ni dom? tips gärna om sider som säljer motard klädder och om ni ha erfarenhet av dåliga byxer

Jag kör med freeriderbyxor från FOX och vanlig hoddy vid "stadskörning", dock med alla skydd under,..:yoparty ,...ska du vara mkt i trafiken o efter vägar så är nog skinnställ att föredra,....sen är det ju ett plus om det är vindtätt.
-Såg att Tld (Troyleedesigns) hade specifika motard kläder i skinn, såg väl så där ut,..lite cross-stuk över dom.

Jag är ute efter Troy Lee designs motardkläder. Ngn som vet en ÅF i Stockholm?

Jag ska köra med Tld motardbyxor iår, sitter jävligt gött och känns lika smidiga som vanliga crossbyxor. Sen var dom inte så jättedyra heller, en polare köpte dom i USA åt mig.

Jag är ute efter Troy Lee designs motardkläder. Ngn som vet en ÅF i Stockholm?

Köp från www.btosports.com annars, har funkat kalas för mig. Dock så har jag aldrig sluppit undan tullen, men det blir ändå billigare än här hemma.

Last edited:
Asfalten gör ingen skillnad på om jag kör motard eller sporthoj så jag kör med skin oavsett. Byxorna jag kör med heter alpinestars track pants.

Asfalten gör ingen skillnad på om jag kör motard eller sporthoj så jag kör med skin oavsett. Byxorna jag kör med heter alpinestars track pants.

Gjorde du inte igår............moraltant.....:D

För övrigt så kör jag i samma skinnställ som med sporthojen. Har även ett Arlen Ness delat som används ibland.

/J

Last edited:
Jag ska köra med Tld motardbyxor iår, sitter jävligt gött och känns lika smidiga som vanliga crossbyxor. Sen var dom inte så jättedyra heller, en polare köpte dom i USA åt mig.

Köp från www.btosports.com annars, har funkat kalas för mig. Dock så har jag aldrig sluppit undan tullen, men det blir ändå billigare än här hemma.

Tack för tipset! :tummenupp

Kör jag i skogen så är det cross eller offroad kläder.

Kör jag på gatan så har jag inte märkt att asfalten blir mjukare eller nöter mindre på kropppen om man går om kull bara för att man kör motard och inte sporthoj.
Så på asfalt är det skinnställ som gäller!

Köp från www.btosports.com annars, har funkat kalas för mig. Dock så har jag aldrig sluppit undan tullen, men det blir ändå billigare än här hemma.[/QUOTE]

Riktigt snygga byxor dom hade,

Hur mycket blir det i tullavgift?

Hur mycket blir det i tullavgift?[/QUOTE]

Tull+moms är det som tillkommer på hela beloppet inkl frakt, om jag kommer ihåg rätt.

25% moms och 10% tull är det väl, nån som är helt säker på siffrorna?

Last edited:
Gjorde du inte igår............moraltant.....:D

För övrigt så kör jag i samma skinnställ som med sporthojen. Har även ett Arlen Ness delat som används ibland.

/J

så sant, då körde jag i blåkläder :rodnar men jag hade knäskydd..

Tull+moms är det som tillkommer på hela beloppet inkl frakt, om jag kommer ihåg rätt.

10% moms och 25% tull är det väl, nån som är helt säker på siffrorna?[/QUOTE]

Ringde tullen, tullavgiften skiljer sig kraftigt beroende på vad du beställer.
Skinnställ tex, är det 4% på, momsen tillkommer och är 25%

På inget sätt logiskt men här kan man kolla upp tullavgiften:
http://taric.tullverket.se/taric/bin/tagHuvudmeny.cgi

Ringde tullen, tullavgiften skiljer sig kraftigt beroende på vad du beställer.
Skinnställ tex, är det 4% på, momsen tillkommer och är 25%

På inget sätt logiskt men här kan man kolla upp tullavgiften:
http://taric.tullverket.se/taric/bin/tagHuvudmeny.cgi

Jag yrade lite där ser jag med siffrorna, men du förstod ändå ser jag :)

Skumt det där med olika tullavgifter, hade jag ingen aning om faktiskt. Man lär sig nått nytt varje dag.

Last edited:

25% moms och 10% tull är det väl, nån som är helt säker på siffrorna?[/QUOTE]

Det stämmer nog rätt så bra,...beställde från www.mxsouth.com i fjol nångång och har för mig att det var 26-27% + 3%,.....
Blev hur som helst jäkla mycke billigare,...betalade 350 dollar för ett par alpinestars tech 10 (ca 2450:-),.....går lös på 5300:- här hemma,....(plus moms o tull då,..och frakt oxå, men det var inte så farligt dyr om jag kommer ihåg rätt,....tror jag sparade runt 2K iaf!,..:tummenupp

Se bild

Twice byxor 800:-

Hallman jacka 1200:-

Båda med godkända skydd, inköpta på Mc Mässan i Varberg

Grymt snygga!

finns på ebay.com

Bifogat

• SMOTO_Pant_BLK_lg.jpg
    SMOTO_Pant_BLK_lg.jpg
    29 KB · Visningar: 173
Mailade MX4ALL, dem kunde ta hem det som jag vill ha:

Troy Lee Designs, Leather Speed Pants 2007 - 2500 SEK
Troy Lee Designs, Leather Speed Jacket 2007 - 1900 SEK

Detta är ganska precis, samma pris som från www.btosports.com, inkl 4% tullavgift och 25% moms. Men utan frakt i båda priserna, tror dock att frakten inom Sverige är billigare än från USA :)

Detta innebär alltså att det i mitt fall skulle vara billigast att handla TDL i Sverige, TOPPKLASS!

Mailade MX4ALL, dem kunde ta hem det som jag vill ha:

Troy Lee Designs, Leather Speed Pants 2007 - 2500 SEK
Troy Lee Designs, Leather Speed Jacket 2007 - 1900 SEK

Detta är ganska precis, samma pris som från www.btosports.com, inkl 4% tullavgift och 25% moms. Men utan frakt i båda priserna, tror dock att frakten inom Sverige är billigare än från USA :)

Detta innebär alltså att det i mitt fall skulle vara billigast att handla TDL i Sverige, TOPPKLASS!

Hur får man tag på dom, nån mailadress eller hemsida?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!