Motard är skräp!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var därför jag bytte bort min überfina R1 mot en CFR 450 02. Nu lär det bli grusgrop (fick med offroadfälgar) och bakslang!

2 frågor:
1. HUR i helvete startar man aset? Kickar till förbannelse.
2. HUR monterar man startmotor? :D

Bättre bilder än annonsbilden kommer imöra när jag är bakfull. :fyllisar

Bifogat

• 1234.jpg
    1234.jpg
    19.9 KB · Visningar: 455
den där har du köpt i nässjö va?????

Starta du ska ju inte gasa innan eller under tiden du kickar iallafall blir rikligt "sur" då.... prova att byta stift och kicka utan gas sedan...

Startmotor har jag ingen anning om

///Micke

Mr_Mike skrev:
den där har du köpt i nässjö va?????

Starta du ska ju inte gasa innan eller under tiden du kickar iallafall blir rikligt "sur" då.... prova att byta stift och kicka utan gas sedan...

Startmotor har jag ingen anning om

///Micke

Stämmer bra det, eller ja, hojen är ifrån Nässjö. Tror jag har gjort den surare än den någonsin varit idag så jag låter den stå tills imorgon... :D

När du kickar ska du skita i decompen först..tryck ner kicken med foten sakta tills det tar stopp. Sen drar du in decompen och går över det där stoppet, släpp upp decompen och upp med kicken lite sen tar du i för kung och fosterland!

Elstart?! vad e det?

Jocke W skrev:
När du kickar ska du skita i decompen först..tryck ner kicken med foten sakta tills det tar stopp. Sen drar du in decompen och går över det där stoppet, släpp upp decompen och upp med kicken lite sen tar du i för kung och fosterland!

Elstart?! vad e det?
eeee du det finns inte decomp på dom :huvet e bara på våra stora yamaha 426or :banana

stiffmaster skrev:
eeee du det finns inte decomp på dom :huvet e bara på våra stora yamaha 426or :banana

åfan..måste va en mesig hoj då ju..hade det på 426,an och har det på 525,an :tungan

Jocke W skrev:
åfan..måste va en mesig hoj då ju..hade det på 426,an och har det på 525,an :tungan

Nej, nej. Det är 426:an och 525:an som är meshojar! Riktiga män klarar sig utan dekomp! :fakta :hihi

Nå, ikväll lär det bli körning när bakfyllan släppt. Ge mig kicktips nu så jag får igång aset.

Jag vevar bara.

Kolla så att gasvajrarna går tillbaka så att trotteln går i botten. Dra och släpp gasen och hör om det klonkar till. Gör det inte det så har du problemet där! Måste vara prick noll gas annars vill den inte!

Prova kicka som att du vill ha igång den men med dekompen indragen. Är ventilerna taskigt justerade så KAN det hända att den startar då. Men du ska ju justera in dom rätt ändå ;)

En CRF ska starta på senast andra kicken om man inte gasar och bara vevar! Elstart, bah!

Jahaja. Nu har jag lärt mig att kicka iaf, inga problem att starta. Hart lärt mig att tolva och att en motard klarar sig fruktansvärt bra när man slår över. :D

Klantmongo som man är så slog jag över vid en asfaltskant som annars är grymt go att slanga över, tappade fotbromsen och tjopp så låg man där. Ljuddämparen blev lite skrapad, fälgen fick en törn och lite skrap här och var. Menvafan, leksaker ska ju användas.

Ni som kan sånt här, kan jag köra med fälgen eller bör jag byta? Kände ingen obalans eller liknande efteråt. Den läcker inte heller.

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    79.2 KB · Visningar: 149
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    96 KB · Visningar: 115
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    103.1 KB · Visningar: 156
  • fälg1.jpg
    fälg1.jpg
    110.3 KB · Visningar: 126
  • fälg2.jpg
    fälg2.jpg
    86.7 KB · Visningar: 104
  • fälg3.jpg
    fälg3.jpg
    94.7 KB · Visningar: 253
Fälgen såg inte så rolig ut, men känner du inget så är det väl bara att åka vidare..

Det är väl innerslang på dom där.

Sen går det säkert att köra med den men kolla så det inte blir värre,den blev inte starkare av att tappa formen.

Ta änden på en träbit och håll mot fälgen samtidigt som du ger den ett par kyssar med slägghammaren.

Jag har några sånnadär törnar på bakfälgen på min cross,men varför byta när man inte känner av det?Köper du en ny så finns ju risken att du gör om samma grejj sen :D

Hagster skrev:
Jahaja. Nu har jag lärt mig att kicka iaf, inga problem att starta. Hart lärt mig att tolva och att en motard klarar sig fruktansvärt bra när man slår över. :D

Imponerande. En dag innan du bombade den, :tummenupp

Hagster skrev:
Ni som kan sånt här, kan jag köra med fälgen eller bör jag byta? Kände ingen obalans eller liknande efteråt. Den läcker inte heller.

Slå tillbaka med slägga och träbit o rikta upp så gott det går.
Om inte annat så ser det förj-vligt ut att åka runt med en sådan fälg.

Back