Monzta 28-29 juni med TeamPyamas

MFR

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Knivsta
Hoj
STRS 765
Den 28-29 juni arrangerar TeamPyamas LellesTrackDays på Monzta! Detta kommer bli en av sommarens roligaste mc-dagar! Instruktörer finns på plats för att hjälpa till och komma med råd och tips. För dom som önskar kommer vi att gå igenom olika moment som gör dig till en säkrare förare. Vill du bara komma och köra och ha kul så går det också bra :) Alla är välkomna oavsett hojtyp och erfarenhet!

Och om du tycker att bandagar är för dyra, vad sägs om 850kr/dag INKLUSIVE hotell (natten innan), frukost och lunch eller 1500kr för två dagar inklusive 2 hotellnätter, 2 frukost och 2 lunch!? :)

Anmälan görs som vanligt på www.teampyamas.se.

Mvh
/TeamPyamas
 
Anmält mig för båda dagarna!
Håller på att övertala Björn att vi ska åka upp på fredagen..

Fast då stannar vi nog där i krokarna så isåfall blir det tyvärr inga pom-poms på Sviestad den helgen..
 
WTF:mad:
Hur ska du kunna åka dit utan laddning?:D
Ja du.. jag räknar kallt med att Kamikaze Kid Racerepairs ska kunna fixa min hoj fort som blixten. (till och med så fort att jag kan köra på Rörberg på lördag! )
:banana
 
Ja du.. jag räknar kallt med att Kamikaze Kid Racerepairs ska kunna fixa min hoj fort som blixten. (till och med så fort att jag kan köra på Rörberg på lördag! )
:banana

Inga pompoms = ingen laddning! :D

Men om jag skall vara lite seriös.
Hur ser banan ut där nu för tiden?
Har fått för mig att beläggningen skall vara sisådär!
 

Bifogat

  • p1_summerwilliams1.jpg
    p1_summerwilliams1.jpg
    38.7 KB · Visningar: 61
Inga pompoms = ingen laddning! :D

Men om jag skall vara lite seriös.
Hur ser banan ut där nu för tiden?
Har fått för mig att beläggningen skall vara sisådär!

Beläggningen är sisådär....
Vill minnas stygga asfalt övergångar som mina nerlägg inte gillade ( kan behöva lite burk träning nu igen när knäna e helare).
Avåkningszonerna jävligt spännande om man klantar sig!
Bark istället för sand o tallar som känns lite väl nära.
Jag var SKIT skraj jag hade olyckan i minne då det påminner väldigt mycket om att sitta o köra på landsväg för mig känndes tallarna som en drös med bilar ute i skogen typ.
Men helt klart rolig bana även feta jag får åka på slangen i uppförbacken:)

Vacker utsikt om man hinner kika på den!
(Jag han för jag sniglade mig runt):huvet

Jag funderar starkt på o åka dit o köra 2 dagar.
 
Banan är bättre i år. Nya avåkningszoner och beläggningen är inget att klaga på.

Banan är teknisk och bitvis ganska snabb. Kul som bara den. Fick jag välja mellan 10 dagar på midlanda eller 1 dag på Monzta så valde jag enkelt Monzta.
 
Banan är bättre i år. Nya avåkningszoner och beläggningen är inget att klaga på.

Banan är teknisk och bitvis ganska snabb. Kul som bara den. Fick jag välja mellan 10 dagar på Midlanda eller 1 dag på Monzta så valde jag enkelt Monzta.

Trevligt...
Man kanske skulle värma upp på Montza och sedan köra rejs på Sviestad direkt efter!

Du sa väl rejsa Dawan?
Och Joppe med hoppas jag!
 
Banan är bättre i år. Nya avåkningszoner och beläggningen är inget att klaga på.

Banan är teknisk och bitvis ganska snabb. Kul som bara den. Fick jag välja mellan 10 dagar på midlanda eller 1 dag på Monzta så valde jag enkelt Monzta.

Låter härligt!
Men var det inte knas beläggning på några kurvor som den man kom in på start o mål eller e det bara jag som har för mig.
Typ gammal möter ny asfalt har jag för mig men det kanske bara e guppiga midlanda jag har fått det ifrån.:va
Bra med nya avåknings zoner kanske till och med jag vågar gasa där:)
 
Beläggningen är sisådär....
Vill minnas stygga asfalt övergångar som mina nerlägg inte gillade ( kan behöva lite burk träning nu igen när knäna e helare).
Personligen tycker jag beläggningen på Monzta är ljusår bättre än den på t ex Gelleråsen. Visst börjar det märkas lite att vi sliter på den, men några stygga övergångar har jag inte hittat trots några bleka försök till nerlägg :rolleyes:

Den är klart guppig i esset efter älvrakan, men annars är det nog asfaltskanten du minns :D

Jag har förresten dagarna efter Gonattgänget (30/6-1/7) och har nån en japansk twin går det bra att stanna 2 dagar till... :yoparty
 
Ny info kring banan

Enligt banägaren så kommer körning på Monzta att fortsätta. Dock är inget beslut taget ännu. Beslut väntas vilken dag som helst.
 
Jag har anmält mig till bägge dagarna!! :Rockbanan

Lite att fixa först för mig:

1) Apparat så jag kan balansera däck
2) Kompressor så jag kan lufta däck
3) Däck
4) Extra fälgar
5) Regndäck
6) Byta olja
7) Depåtält
8) Stol i depån
9) Depåstöd fram

...har jag glömt något? :confused:

Direkt efter fredagens körning bär det av ner till Gelleråsen för 2 dagar CSS! :yoparty
 
Last edited:
Jag har anmält mig till bägge dagarna!! :Rockbanan

Lite att fixa först för mig:

1) Apparat så jag kan balansera däck
2) Kompressor så jag kan lufta däck
3) Däck
4) Extra fälgar
5) Regndäck
6) Byta olja
7) Depåtält
8) Stol i depån
9) Depåstöd fram

...har jag glömt något? :confused:

Direkt efter fredagens körning bär det av ner till Gelleråsen för 2 dagar CSS! :yoparty

Jag har det mesta utav det där med mig förutom balanserare o det specifika till din maskin.
Att balansera e fegt:fakta
Så du kan få vara under mitt tält o låna allt det andra utav mig.
 
Personligen tycker jag beläggningen på Monzta är ljusår bättre än den på t ex Gelleråsen.

Det håller jag med om också.

Jag ämnar anämla mig till torsdagen, ifall att nån undrar!

edit: hur hamnade jag i den här delen av forumet? :klura
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top