Monzta 060724

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Har du inte åkt Monzta än?
På måndagen den 24 juli är det allmänhetens åkning igen så ta chansen att åka på Sveriges nyaste bana. Erfarna SMC-sporthojsinstruktörer finns på plats för att hjälpa till.
Vi kör i tre grupper (lugn, medel, snabb) och deltagarantalet är satt till max 30 personer totalt (10 i varje grupp). Det går ej att boka plats utan det är först till kvarn som gäller. Kostnad 300kr som betalas på plats.

Mer info på: http://www.r2d2.se/monzta/monday.php

Väl mött på Måndag. :tummenupp

Mvh Olle

Jag kommer. Min banpremiär :gnissla

Hur kinkigt är det med bullernivån? Bör man byta till orginalsystem?

Passar på att fråga här också. Har platserna gått åt fort?

selin skrev:
2321504 Jag kommer. Min banpremiär :gnissla

Hur kinkigt är det med bullernivån? Bör man byta till orginalsystem?

Passar på att fråga här också. Har platserna gått åt fort?
Gränsen är ganska snäll, 98 dB. Däremot är det inte så lyckat att överskrida den då...

Generellt kan man säga att de allra flesta med fräscha slipon klarar den gränsen så länge man inte ger den sista biten på gasen eller varvar som en tok. Öppen luftburk eller filter höjer åxå nivån...

Har man ett öppet system utan stoppning är det såklart en annan femma :rolleyes: Twinnar är värre än fyror så jag antar att tripplar hamnar mitt emellan :hihi

Micke G (SP1 med Akra helsystem) klarar 94 dB om han är försiktig och växlar vid vettigt varv, annars toppar han runt 106... jag klarar nästan 95 dB trots fullgas med motsvarande system.

Last edited:
Jåke skrev:
2321578 Gränsen är ganska snäll, 98 dB. Däremot är det inte så lyckat att överskrida den då...

Generellt kan man säga att de allra flesta med fräscha slipon klarar den gränsen så länge man inte ger den sista biten på gasen eller varvar som en tok. Öppen luftburk eller filter höjer åxå nivån...

Har man ett öppet system utan stoppning är det såklart en annan femma :rolleyes: Twinnar är värre än fyror så jag antar att tripplar hamnar mitt emellan :hihi

Micke G (SP1 med Akra helsystem) klarar 94 dB om han är försiktig och växlar vid vettigt varv, annars toppar han runt 106... jag klarar nästan 95 dB trots fullgas med motsvarande system.

Alright! Tack för det, jag bör ju klara mig då.

Hoppas på bra väder!

Jåke skrev:
2321578 Gränsen är ganska snäll, 98 dB. Däremot är det inte så lyckat att överskrida den då...

Ja ja, men jag har ju bara en dämpare, får väl sätta din den andra också
:rofl :rofl :rofl

Revelator skrev:
2321197 Har du inte åkt Monzta än?
På måndagen den 24 juli är det allmänhetens åkning igen så ta chansen att åka på Sveriges nyaste bana. Erfarna SMC-sporthojsinstruktörer finns på plats för att hjälpa till.
Vi kör i tre grupper (lugn, medel, snabb) och deltagarantalet är satt till max 30 personer totalt (10 i varje grupp). Det går ej att boka plats utan det är först till kvarn som gäller. Kostnad 300kr som betalas på plats.

Mer info på: http://www.r2d2.se/monzta/monday.php

Väl mött på Måndag. :tummenupp

Mvh Olle

Samma sak gäller den 31 Juli, alla är välkomna
Det kostar endast 300:- för en heldag
Tre grupper med 10st i varje. Lugn, medel och snabb

MickeG skrev:
2322037 Ja ja, men jag har ju bara en dämpare...
Har du missat det? Det har ju jag med... :tungan

:D

Ska försöka ta mig upp 31:a, svårt när det inte är så mycket folk på kontoret. "Orsa kompani lovar inget bestämt" du vet...

Last edited:
Jåke skrev:
2322821 Har du missat det? Det har ju jag med... :tungan

:D

Ska försöka ta mig upp 31:a, svårt när det inte är så mycket folk på kontoret. "Orsa kompani lovar inget bestämt" du vet...

Låter kanon det, glöm jobbet och kom och kör vet ja....hmmmm måste bero på den lilla luftburken på 22 liter...och det lilla lutfiltret.

Jag åker till Älvdalen från Banverkets huvudkontor 07:15 i morgon om nån vill ha sällskap.

Får passa på att tacka för en riktigt rolig dag, riktigt lärorikt och man får ju verkligen reda på vilket jävla blåbär man är. Kommer garanterat upp nästa Måndag igen.

Speciellt tack till MickeG som hjälpte mig med fjädringen och visade spårval.

Kul att träffa duckie också, hon var väldigt trevlig, trots att hon är Banverkare :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman