Montering och installation av iPhone på mc.

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Hejsan allesammans!

Jag har en iphone 4s och sen i somras såg jag en tråd om en kille på youtube som visade noga om hur han hade kopplat sin iphone till sin mc samt monterat med medföljade grejjer han köpt såsom, för inkoppling till batteriet, mount case m.m.

Problemet är att jag inte hittar tråden eller filmen på youtube. Är det så att någon av er har den lagrad? *Han befinner sig utanför sitt garage och är bra tydlig om stegen, har även för mig att han la upp en hemsida om vilka grejjer han köpt och install instruktioner.

tack för er hjälpsamhet!

mvh sjukihuve

Jag har hållare för iPhone4 från ultimateaddons. Fast den med kulled så att jag kan rotera den mer fritt. Fungerar bra. Körde själv med cigplugg (hane/hona) + cigguttags-USB.

Har kollat på att göra så här nästa gång. Borde bli något billigare materialkostnad och dessutom fysiskt mindre plats att dölja detta i/under/mellan hojen.
CT_2010-02-23-165435.jpg
Fulla forumtråden med mer info och bilder här: http://forums.nicoclub.com/12v-usb-charger-that-s-not-a-cigarette-lighter-plug-t467609.html

Inga problem!

Så här ser det förresten ut på min hoj. Jag har dock dragit en mer permanent strömtillförsel med en svart sladd. Kommer upp vid från under tanken, upp vid styret.

Borde fixa så man kan spela angrybirds när det blir långtråkigt på motorvägen

Inga problem!

Så här ser det förresten ut på min hoj. Jag har dock dragit en mer permanent strömtillförsel med en svart sladd. Kommer upp vid från under tanken, upp vid styret.

Jag gjorde en lång resa ner genom Europa sommaren 2010 med en Nokia n8 ungefär exakt likadant monterat på styret. Mobilen verkade inte må så bra av vibrationerna så jag övergav den idéen. Den hade visserligen inget gummiliknande skydd. Upplever du några problem vid längre resor? Undrar för det är dags för en till långresa denna sommar och din lösning såg riktigt bra ut!

ladelai> Nu har jag inte testat Europaresa än, men har varit ute och kört med den en heldag i skåne/småland, var inga problem som jag märkte.

Jag monterade min Iphone med laddning på min ktm 990 sm igår.
Monterade faktiskt ett dubbeluttag, om suget för en riktig gps skulle bli för stort:)
Tätade runt laddaren med silicon, dels för att undvika att vatten kryper in och även för att slippa ev glapp.
Det enda som saknas nu är en säkerhets "vajer" från mobilhållaren till hojjen. Litar inte riktigt på fästet, känns lite svajigt.

Bifogat

• IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    237.6 KB · Visningar: 92
  • IMG_0571.jpg
    IMG_0571.jpg
    238.7 KB · Visningar: 90
  • IMG_0572.jpg
    IMG_0572.jpg
    239 KB · Visningar: 95
  • IMG_0573.jpg
    IMG_0573.jpg