Montering av O2 eleiminator

Traja00

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
2000, Triumph Daytona 955i
Jag hittar inte vart O2 eliminatorn skall sitta på min Triumph Daytona 955i-00!
Har precis installerat Power Commander 3 och skall koppla från avgassensorn men jag hittar den inte.
Det jag söker är en bild som visar eller en sprängskiss/ritning så jag lättare kan förstå.

Snälla, hjälp någon:confused:

Bosse

Avgassensorn/Syresensorn måste du väl hitta på avgasröret? Den går inte att missa liksom! Sitter oftast under motorn eller runt omkring fotpinnar, sitter generellt skyddad mot ytter åverkan.
Från den går en sladd som du bara följer till ett kontaktstycke, ta isär kontakten och sätt dit O2 pluggen. Klart!

/Nitrous

Enligt sprängskisserna på: http://www.bikebandit.com/triumph-motorcycle-daytona-2000/o/m17576 saknar Din modell O2-sensor (den ska sitta på avgassystemet någonstans).

Du tror inte sensor eliminatorn är tänkt att användas på senare Daytonor? Du kan ju alltid kolla på senare årsmodeller, t. ex denna från en 2004. Del nummer 5 är sensorn på den modellen.

Lycka till:tummenupp

Daytona 955i

Avgassensorn/Syresensorn måste du väl hitta på avgasröret? Den går inte att missa liksom! Sitter oftast under motorn eller runt omkring fotpinnar, sitter generellt skyddad mot ytter åverkan.
Från den går en sladd som du bara följer till ett kontaktstycke, ta isär kontakten och sätt dit O2 pluggen. Klart!

/Nitrous

Kanoon! Tack för info och manualen:tummenupp

//Bosse

O2 sensor

Enligt sprängskisserna på: http://www.bikebandit.com/triumph-motorcycle-daytona-2000/o/m17576 saknar Din modell O2-sensor (den ska sitta på avgassystemet någonstans).

Du tror inte sensor eliminatorn är tänkt att användas på senare Daytonor? Du kan ju alltid kolla på senare årsmodeller, t. ex denna från en 2004. Del nummer 5 är sensorn på den modellen.

Lycka till:tummenupp

Tack för ditt svar:)
Jo, jag har också konstaterat att min saknar O2 sensor, det finns på vissa USA mod.
//Bosse

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back