montera spyball ?

benny w

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
har köpt ett spyball till min retta -98 fick med modellanpassat kablage. var ska man koppla in de två kontakterna
man ska väll inte behöva klippa några sladdar?

De modellanpassade kablarna ska ersätta de som redan sitter monterade i hojen. Under sätet uppe i bakdelen på din retta kanske? Fick du inte med instruktionen för Yamaha kablaget? Kan skriva ner den om du vill.

har tittat under sadlen borde ju finnas vid styrboxen men hittar inget fick med något papper på engelska men står inte var dom sladarna finns. skriv gärna ner instruktionerna.

hittar bara en rund 3 polig kontakt som passar ( finns under tanken) ska finnas en med 6polig också någonstans får leta vidare i morgon.

på vänster sida inne i kutsen ligger kablarna du söker. kolla på den röda pilen, fast på andra sidan då......

Bifogat

• kuts.jpg
    kuts.jpg
    103.9 KB · Visningar: 149
Är kablarna modellanpassade är det förmodligen enkelt som attan.

Ett varnande finger!
Vet du inte så ta det med en polare som kan eller en firma. Att installera ett larm tar för ett proffs ca. 1 timme, inte mer.

Glöm inte att läsa igenom HELA instruktionsboken. annars kan man få trevliga överaskningar. Som tillexempel att om larmet tjuter och du slår av via fjärren så återger larmet till bevakningsläget. Du måste trycka igen innan du kan starta hojen.. Höll på att göra mig tokig när jag glömde larmet första gången.

en födel är också att sätta egna säkringar på kablarna till blinkersen. Annars kan man enkelt slå ut larmet genom att kortsluta blinkers och sedan starta larmet. Kortis och huvudsäkringen i larmet går.. tjuuu... tyst. liten rökpuff och de rullar bort pärlan.

Vanligt på äldre larm var att man bara hade en säkring, inte separat för siren och blinker.

Annars har jag bara bra saker att säga om Spyball. :tummenupp

Har nu installerat larmet dock ej satt dit säkringar till blinkers får bli vid ett senare tillfälle larmet funkar kanon.
tack ska ni ha

Hm...

Mullo har du prövat det där med larmet? Kortsluta blinkers osv, jag är inte helt säker på att det går någon säkring i larmet för att blinkersena kortsluts. Måste nästan gå ut och testa...

Ett mer irriterande problem som jag gärna skulle vilja ha löst nu när det blåser hårt är det här med avstängning av skaksensorn. Jag kan få den att dämpa känsligheten med knapptryckningen som står i manualen men avstängningen enligt manualen fungerar inte. Någon som vet hur man gör?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman