Montera 3M Skyddsfilm

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Någon som monterat 3M genomskinliga skyddsplat från TheTankSlapper.biz ?

Vad funkar bäst att blanda i sprayflaskan? Enligt deras hemsida bör man använda "Johnson’s Baby Shampoo", dvs inget jag hittar på ICA...

You should use the Johnson’s Baby Shampoo and water mixture as your primary installation solution - 2 drops for every ounce of water is a good starting point
(1ounce=0,3dl)
På 3dl vatten så ska man ha 20droppar barnshampo? Eller ska jag använda något annat? Vilket shampo funkar bäst? Sedan så står det också att man kan blanda i alkohol så att det torkar fortare? "70% water to 30% isopropyl". isopropyl vart hittar jag det=?

Jag har använd YES diskmedel en gång förut men då tog det en evighet innan det dunsta och sedan så blev det vita fläckar kvar under plasten :(

går med vatten och bara nån droppe flytande valfri tvål i en blomduschflarra

skrapa ut ordentligt (plastskrapa med en trasa/microduk lindat , eller en "riktig" filtskrapa) , värm lite med en värmepicka , vipps *klart*

har monterat otaliga "skyddfilmer" på blandannat volvos bakstötfångare (finns även på rulle , vi kallade det för "helikoptertape" ... fråga mig inte varför :va ) , går även med enbart vatten , men då bör man ha viss vana , tapen "hugger" på ett annat sätt då

Om du inte redan fått fast filmen så går det med vanligt diskmedel. Gör ett kraftigt såpvatten. Blaska på där det skall fästas. Applicera filmen. Dra sedan bort överflödigt såpvatten med en mjuk gummiskrapa av något slag, typ fönsterskrapa. Du måste få bort det överflödiga vattnet, annars får du bubblor, fläckar mm.

Tackar! Får testa med vanligt tvål/diskmedel och vatten imorgon då :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back