Mohahahaha *film*

hmm vågar inte... *brr råsa helikopter brr*

Fan vad taskigt, små brudar som har helikopter cert!! :D :D
En annan e fullvuxen o vet att jag aldrig kommer att få certet. Livet e inte rättvist!

Det värsta med den där låten är att det skriker autotune om sången...eller vet inte hur jag ska förklara...de har väl sjungit genom en som sitter och spelar på synth? så låter det i alla fall...

Last edited:
Bedrövligt, och då menar jag inte sången (som sög majestätiska elefantdiscoballar), utan att man kan utnyttja små tjejer sådär.

Tjejerna har artistnamnet Peaches och de låg som bäst 7:a på svenska singellistan med denna låt. De höll sig kvar på top 60 i 32 veckor. Så j-vla dålig kan den asså inte vara :fakta

Men videon sög ju snabel......

Burre skrev:
Det värsta med den där låten är att det skriker autotune om sången...eller vet inte hur jag ska förklara...de har väl sjungit genom en som sitter och spelar på synth? så låter det i alla fall...
Vocoder heter prylen de använt för att få ett sånt sound.

Intresseklubben antecknar... :rolleyes:

Zormin skrev:
Vocoder heter prylen de använt för att få ett sånt sound.

Intresseklubben antecknar... :rolleyes:

Det finns flera manicker som fixar detta ljud. De riktiga är hårdvaru prylar. Det andvänds först o främst för att pitch:a röster så att de blir rena. Altså du behöver inte sjunga som en ängel utan kan sjunga falskt som en kråka och endå så låter det "bra" efter en behandling med denna aparat. Det karaktäristiska ljudet som ni nog vet vad jag menar uppstår då du sjunger för jäkla falskt och maskinen måste jobba på högvarv för att pitcha rätt. Den pitchar upp max och ner till minimum och sen till "normalt" snabbt. Det är då det blir sådant ljud.

Det har på senare tid blivigt poppulärt att röster ska låta så, även om det inte sjunger tillräckligt falskt eller inte falskt alls, bara för att få detta ljud. Det är då det gjorts program, plugins och funktiner til dessa hårdvaru grunkor som fixar detta.

De har ju inte ens tappat mjölktänderna ännu, ändå sjunger de om att ligga ensamna i sängen och vänta på någon. Sjukt. :zpy

Zormin skrev:
Tjejerna har artistnamnet Peaches och de låg som bäst 7:a på svenska singellistan med denna låt. De höll sig kvar på top 60 i 32 veckor. Så j-vla dålig kan den asså inte vara :fakta

Men videon sög ju snabel......

Du menar alltså att en topplacering på singellistan innebär att det är bra musik? Tillåt mig hånflabba. :rofl

Det borde vara skottpengar på den fåne som har producerat denna skiten!
Det kan inte vara sant att den låten har legat på topplistan, förskräckligt :zpy

Var på en fest en gång då nån idiotbrud slår på denna bedrövliga slinga.
"Den är ju såååå braaaaa!!!"

Jag var tvungen att spy... :zpy

Sen gick jag och några till vidare till krogen då subban barrikaderat stereon och inte ville spela nåt annat än deras platta.
HATAR låtjäveln!!!

Thundercat skrev:
Du sa ju att du hade deras skiva signerad när jag var i Uppsala... :confused:

:rolleyes:

Men kommer du inte ihåg att jag sa att du inte fick sprida det vidare... Jag måste verka ball här på forumet och då kan du inte sprida ut sånt här. Eller är du fortfarande sur för att du inte fick köpa skivan av mig... :eek:

Faan van ni e taskiga, jag tycket den va skitbra. Nu går jag och spolar ned mina maidenplattor och byter stil!.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT