modifiera ljuddämpare honda cb650

Dallass

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2009
Hoj
honda cb650 -80
Gillar utseendet på mina orginaldämpare, men ej ljudet ur dem:)
Har funderingar på att såga isär dem och ta ut insatsen, kan man bygga någon typ av egen insatts för att få någått gött/annorlunda ljud? någon med ideer?

Såhär ser ljuddämparna ut: http://www.bikepics.com/pictures/1331759/

Jag tror att jag hade börjat med att borra med 10-12mm borr i en cirkel runt det befintliga hålet bak.
Hade satsat på 8 st. Det blir nog inte som ett Kissimurra men ett annat ljud borde det bli.

jag har provat nåra orginalsystem men inte till denna modell.
sutti som faen, nitad inifrån och allt möjligt.. såg inte vackert ut sedan.

Har redan sågat av dem nere vid fotpinnarna, och när jag vänder ljuddämparna upp å ner hör å ser man att insatsen e lös, iallafall delar av den, så vore kanske bra å få ut den skiten. Men kan ju kanske börja med att testa å borra hål som ni nämde. Tackar för svaren!

Såg ju riktigt bra ut, blir nog något liknande för mig nu då!, är ju redan en skarv där orginal på mina, så blir ju inga direkta märken sen när man monterar ihop det igen. Blir intressant detta!

Om dom ser ut som dom på bilden så har du en täckplatta fastnitat längst bak, borra bort nitarna så finns det fler utsläppshål bakom täckplattan. Så var det i alla fall på mina dämpare som satt på en CB900F och utan täckplattan så steg ljudet till 108db

Är täckplattan lös om man tar bort nitarna?

Ett litet sidospår: Har en caferacer sits på hojjen, som jag gjort egen skinndyna till, men nu ska de bort, å tänkte endast klistra på någon slags dyna likt ett vanligt sittunderlag, se racinghojjar. Var får man tag i detta?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back